OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet.Vi är en kunskaps- och tillsynsorganisation med ungefär 240 anställda och de flesta akademiska yrken är representerade. ARBETSUPPGIFTER Informationsfunktionen har ett samordnande ansvar för den interna och externa kommunikationen och fungerar som ett stöd till Länsstyrelsens olika verksamheter i dessa frågor. Dina arbetsuppgifter: Eftersom Länsstyrelsens arbete spänner över många verksamhetsområden, blir också ditt arbete allsidigt.Du kommer att arbeta med olika kommunikationsvägar, t ex pressmeddelanden, trycksaker, extern webb, intranät, samt film och bildhantering.Vi använder ofta program som PhotoShop, Indesign och PowerPoint.Du får vara med om att utveckla nya webbaserade mediaplattformar. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning eller motsvarande inom kommunikation eller journalistik. Du har en bred bakgrund som informatör eller journalist och har god känsla för att anpassa budskapet mot rätt målgrupp.Du har erfarenhet av att arbeta med olika medier, både traditionella och nya.Erfarenhet av webbarbete och bildhantering, inklusive film är en merit.Du är en god skribent med stor språkkänsla och kan därför uttrycka dig väl i tal och skrift.Du är utåtriktad och kan med lätthet identifiera dig med våra värdegrunder: Rättsäkerhet, Kunskap, Samarbete och Bra bemötande.Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter.