OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta för att Piteå kommun ska fortsätta utvecklas som en Attraktiv och Uthållig kommun för piteborna och nå visionen "Piteå - det är hit man kommer när man kommer hem". Kommunledningskontoret i Piteå består av tillväxtavdelning, personalavdelning, ekonomi- och inköpsavdelning, IT-avdelning, samt information och ärendehantering samt en stabsfunktion. I förvaltningen arbetar ca 100 anställda. Ärendehantering tillhandahåller administrativa tjänster till politik, ledning, medarbetare och kommunmedborgare. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha varierande arbetsuppgifter? Du kommer att i första hand att vara informatör för projekt och andra särskilda satsningar som görs härifrån. Du ska informera och kommunicera både internt och externt. Dessutom ska du bidra med texter och bilder till våra publikationer. Då vi även producerar eget material kommer även en del formgivning att ingå i uppdraget. Då webben är en av våra viktigaste kanaler ser vi gärna att du är van att tänka webb och kan skriva klart, enkelt och begripligt. Du kommer också att vara back-up i receptionen. KVALIFIKATIONER Har du den kompetens vi söker? Det är bra om du är utbildad informatör, journalist eller har en annan lämplig högskoleutbildning. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i både skrift och tal och tro att du passar in i det arbetslag som vi beskrivit. Om du har erfarenhet och kunskap kring sociala medier är detta en fördel. Det är också en fördel om du jobbat med liknande uppdrag, har använt EPI-server, kan Photoshop, Illustrator och InDesign.