Informatör inom personlig assistans

Informatör inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Omsorgshuset har lång erfarenhet inom personlig assistans. Vi har bedrivit personlig assistans sedan 1999 och är godkända som utförare av IVO i hela landet. Vi bedriver personlig assistans i egen regi samt via entreprenader på Gotland och Tyresö och enligt LOV på Lidingö.
Vår verksamhet kännetecknas av snabb service med hög kontinuitet, flexibilitet och tillgänglighet. Vår utgångspunkt för all service är trygghet, självbestämmande, integritet och gott bemötande.
Omsorgshuset kombinerar samlad kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig på orterna där vi utför våra uppdrag. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer.
Omsorgshuset erbjuder tjänster för att människor ska kunna leva livet fullt ut. Vi ger våra kunder möjlighet att öka sin självständighet i det dagliga livet. Vi hittar individuella lösningar utifrån kundens behov och önskemål.
Om tjänsten
Ditt uppdrag som informatör är att finna rätt forum och mötesplatser där du kan informera om Omsorgshuset och vår verksamhet. Genom att identifiera kundens behov och presentera en anpassad lösning ger du nya kunder en möjlighet att ta del av vår unika Omsorgshuset-anda. Vi sätter alltid kunden i fokus och anpassar oss därefter vilket ibland kan innebära arbete på kvällar och helger. Du är en del av vår arbetsgrupp, men arbetar självständigt med aktivt säljarbete vilket innebär att du både bokar och genomför egna kundmöten och kundrelaterade aktiviteter. Vidare deltar du i mässor och andra event där du får chansen att möta kunder och deras anhöriga och informera om Omsorgshuset och våra tjänster. Vi jobbar mot tydliga mål, med regelbunden uppföljning och rapportering till VD och styrelse.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta självständigt och framgångsrikt med relationsskapande försäljning och marknadsföring.
Erfarenhet av att arbeta i en miljö där det krävs stor lyhördhet för att förstå andra människors individuella behov.
Har du arbetat med funktionsvariationer, eller har en personlig koppling till området, är det meriterande.
Erfarenhet och viljan av att arbeta mot uppsatta mål och budget
Du känner dig hemma i en digital miljö, och du förstår värdet av att använda system och sociala medier i ditt arbete.
Du har kunskaper om LSS och SFB som styr assistansen.
För att lyckas i denna roll så måste du kunna planera din arbetstid och vara disciplinerad. Du måste ha ett genuint intresse för andra människor samt ha personliga egenskaper som tjänstvillig, social och kommunikativ. Som person är du positiv, med eget driv och resultatfokus och van att nå uppsatta mål.
Vad erbjuder vi?
Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett stimulerande arbete med fokus på människor och livskvalitet. Du får kunniga och trevliga kollegor med stort engagemang i ett spännande tillväxtbolag. Vi erbjuder adekvat utbildning både internt och externt samt friskvårdsbidrag.
Personliga egenskaper är viktigare än din bostadsort. Du måste ha B-körkort för att kunna utföra ditt arbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Omsorgshuset i Stockholm Ab Älvsjö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Postadress

Varuvägen 9
Älvsjö, 12530

Liknande jobb


23 december 2024