OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen Du är tillsammans med ytterligare en informatör spindeln i nätet för den dagliga kundkommunikationen. I arbetsuppgifterna ingår att koordinera, skriva och skicka ut löpande information som rör våra kunders depåer. Du arbetar med att förvalta och utveckla kundmeddelanden för Nordnets alla marknader. Det betyder bland annat att du koordinerar översättningar tillsammans med ett antal interna översättare, för närvarande på sex språk. Du är också en länk mellan flera avdelningar, bland annat Nordnets kundservice, mäklarbord och kreditavdelning, vad gäller löpande kundkommunikation. I din roll fungerar du även som bollplank och stöd till den övriga organisationen med att skriva och korrekturläsa texter. Det kan förekomma arbete utanför normal kontorstid och arbetet kan tidvis vara stressigt. Bakgrund Vi söker dig som har akademisk utbildning och/eller utbildning från t ex IHM eller Berghs. Kommunikationsutbildning i någon form är ett krav. Vi tror att du har något års erfarenhet från arbete med information, gärna från ett snabbväxande företag. Du har en mycket god känsla för det skrivna språket och är själv en god skribent. Internet, Powerpoint och övriga Office-paketet behärskar du mycket väl. Som person är du positiv och utåtriktad, du är stresstålig och van att ha många bollar i luften. Du är noggrann och samtidigt snabb, prestigelös och flexibel. Vi värdesätter högt om du är flerspråkig. För den här tjänsten ser vi att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Övriga språkkunskaper såsom tyska, finska, polska, danska och/eller norska är meriterande. Intressant? Välkommen med din ansökan här www.nordnet.se/jobb ! Sista ansökningsdag är 12 december 2007 men sök gärna så snart som möjligt då vi gör urvalet löpande.