OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Förvaltningen Arbetsmarknad & kompetensutveckling ansvarar för kommunens verksamheter inom arbetsmarknad och utbildning för vuxna. Förvaltningens verksamhet är uppdelad på fem enheter; Arbetsmarknadsenheten, Flexvux, Norra station, T4vux och Yrkeshögskolan Syd.
Vi söker en driven och självgående informatör som kan arbeta med förvaltningens interna och externa kommunikation under ett års vikariat, då vår befintliga informatör ska vara föräldraledig.
Din placering blir på det centrala kansliet, här arbetar tio personer och vi är ett glatt gäng som jobbar i nära samarbete med högt i tak.
Arbetsuppgifter I denna tjänst ansvarar du för all intern och extern information samt marknadsföring och kommunikation som kommer från förvaltningen. Du är ansvarig för uppförande och uppföljning av förvaltningens övergripande marknadsplan, strategi och budget.
Du kommer även att vara den som är ansvarig för förvaltningens närvaro i sociala medier och på webben. Varje månad producerar du förvaltningens nyhetsbrev ?Arbetsmarknadsnytt?.
Du är sammankallande för en förvaltningsövergripande kommunikationsgrupp och du ingår som en resurs i olika arbetsmarknadsrelaterade projekt och satsningar.
Förvaltningen har precis genomgått ett profileringsarbete och din uppgift blir att implementera profileringen på förvaltningens olika enheter. Detta innebär även att uppdatera allt kommunikativt material som finns idag och ta fram kompletterande material.
Du kommer (ev. i samarbete med ytterligare en person) vara förvaltningens personalredogörare som ansvarar för registrering av löner i lönesystemet Personec P, i samarbete med kommunens personalkontor. Övrig personaladministration såsom anställningsavtal ingår också i dina arbetsuppgifter.
Du planerar själv hur du fördelar arbetet efter behov inom de olika områdena. Då vi bara är tio medarbetare på kansliet måste du vara beredd på att vid behov hjälpa till med diverse arbetsuppgifter som kanske inte tillhör dina ordinarie uppgifter.
Kvalifikationer Vi söker dig som har en god stilistisk förmåga och vana att förklara komplicerade sammanhang på ett klart och begripligt sätt. Du är en god skribent som enkelt kan producera texter för olika typer av media, med känsla för form, bild och budskap. Du har erfarenhet av att arbeta som beställare gentemot externa leverantörer såsom reklambyrå och tryckeri, och i viss mån producerar du enklare original och annonser.
Du är en nyfiken person som har driv och engagemang och som ser till att saker och ting händer. Som informatör kommer du att ha en stor kontaktyta internt, det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och hög social kompetens.
För att passa för tjänsten vill vi att du har en relevant högskole-/universitetsutbildning inom media och kommunikation alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är van vid att arbeta i högt tempo med flera olika arbetsuppgifter parallellt och är mål- och resultatinriktad, initiativrik och har god samarbetsförmåga.
Du har kunskaper om grafisk formgivning och webb. Verktyg som du kommer att arbeta med är bland annat Photoshop och InDesign.
Tillträde efter överenskommelse runt mars månad 2014.
Körkort klass -B---.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Uno Nilsson
0709-71 70 81
Rektor Paul Szabó
0451-26 84 46
Kanslichef Maj-Inger Carlsson
0451-26 83 43
Kommunarkivarie Emilia Odhner
0451-26 83 65
Gruppchef Jan-Olof Andersson
0451-26 74 57
Enhetschef Marie Olsson Taxén
0451 26 88 74
Facklig representant SSR Camilla Gudmundsson
0451-26 76 23
Rektor Ingrid Landén
0451-26 79 02
Rektor Carola Krantz
0451-268468
Rektor Annika Persson
0451-26 78 70