OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig vars hjärta klappar för att våra kunder ska se oss som det självklara valet för personlig assistans där kunden ska få ut det mesta av livet, varje dag.
I rollen som säljare och informatör hos oss på Nordström Assistans kommer din huvudsakliga uppgift vara att få fler kunder att välja Nordström Assistans som leverantör av personlig assistans. Området för tjänsten är Region Syd med fokus på Skåne där man kommer att utgå från vårt kontor i Malmö.
Dina kundmöten kommer att vara både personer som är på gång att ansöka om beslut av personlig assistans och de som redan idag har ett beslut. Du kommer att ansvara för egna besök samt planering och genomförande av olika aktiviteter inom marknadssegmentet.
Arbetsuppgifterna kommer bl.a. bestå av att:
Arbeta med proaktiv/uppsökande försäljning
Delta på företagsgemensamma evenemang ex. mässor
Nätverka och utveckla samarbeten med externa parter ex. föreningar
Aktivt skapa relationer till nya kunder
Utveckla relationerna till befintliga kunder
Om dig
I rollen kommer du att ansvara för din aktivitet och resultat i området och det är viktigt att du är självgående, driven, kreativ samt vågar ta egna initiativ. Att du är modig, ansvarstagande och prestationsorienterad anser vi är självklart, då du kommer arbeta utifrån en budget med tydliga mål. Som person är du lyhörd, serviceinriktad, gillar att nätverka och skapar goda relationer.
Vi värderar dina personliga kompetenser i denna roll och viljan att utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss, men vi värdesätter följande erfarenheter lite extra:
Erfarenhet av liknande uppdrag av relationsskapande försäljning med individuella behov
Erfarenhet av arbete mot uppsatta mål
Erfarenhet inom vård och omsorgsbranschen, meriterande inom just Personlig assistans
Körkort B är ett krav, likaså att du pratar svenska obehindrat. Har du därutöver annan språkkompetens kan det vara meriterande.
Hos oss på Nordström Assistans får du som medarbetare en familjär stämning på jobbet, ett jobb som gör skillnad och du får en chans att hjälpa människor till ett bättre liv. Vi skapar möjlighet för utveckling och ger dig möjlighet att växa med jobbet.
Du rapporterar i den här rollen till Marknads- och försäljningschef på Nordström Assistans.
Mer om tjänsten och rekryteringen
Tjänsten är heltid och arbetstiden är främst dagtid, måndag till fredag. Det förekommer en del arbete på kvällstid eller helg i form av kundmöten och aktiviteter.
Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma.
Tillträde: Februari 2024, enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning och tester i denna rekrytering. Bakgrundskontroller kan förekomma.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Regina Lindstedt, regina.lindstedt@olivia.se eller Marknads och försäljningschef hos Nordström Assistans, Hasse wennström, hasse@nordstromassistans.se
Om oss på Nordström Assistans
Vi har funnits sedan 1998 och tillsammans är vi drygt 300 kunder och 1400 medarbetare. Vi erbjuder assistans i hela Sverige utgående från våra lokalkontor kontor i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Därutöver driver vi ledsagning på ett antal orter runt om i landet. Vi verkar tillsammans med våra personliga assistenter för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar.
All personlig assistans bygger på ett individuellt upplägg tillsammans med våra kunder. Dessutom får kunderna en personlig kundansvarig som sköter alla detaljer kring assistansen och den arbetsmiljö som assistenterna vistas i.
En del av Team Olivia
Nordström Assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med ett etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.
Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se (https://www.teamolivia.se/sv)
Kontaktpersoner på detta företaget
David Ronàld
Ann-Sofi Kinnvall
0859900930