OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationsavdelningen planerar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation och ger stöd till ledningen och avdelningarna i kommunikationsfrågor. Avdelningen har ansvaret för webbplats, intranät och kriskommunikation. Här finns även presstjänsten och upplysningstjänsten.
Nu söker vi en kvalificerad informatör till enheten för kommunikationsutveckling. Tjänsten innebär främst att strategiskt och operativt kommunicera Socialstyrelsens uppdrag inom öppna jämförelser.
Vi söker dig som vill
• ansvara för att både utveckla och förvalta kommunikationen av Socialstyrelsens öppna jämförelser inom socialtjänsten och hälso- och sjukvården
• stödja projektledare i kommunikationsfrågor
• kommunikationsplanera enskilda projekt inom ramen för öppna jämförelser
• samordna, delta och i vissa fall projektleda olika former av kommunikationsinsatser
• ansvara för uppdatering och produktion av nyhetsbrev, webbsidor och andra relevanta kommunikationskanaler
• delta i det övriga kommunikationsarbetet på myndigheten samt medverka till att ta fram fungerande samarbetsformer med andra informatörer på Socialstyrelsen
Kvalifikationskrav
• Relevant utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• Minst tre års dokumenterad erfarenhet av planering, projektledning och genomförande av informationsinsatser på avancerad nivå
• Erfarenhet av textproduktion
• Erfarenhet av nyhetspublicering på webben
Det är dessutom meriterande om du har
• minst ett års erfarenhet av kommunikationsarbete inom statlig verksamhet
• erfarenhet av att skriva nyhetstexter
• erfarenhet av att redigera nyhetsbrev och sammanställa andra former av textbaserad nyhetsinformation
• erfarenhet från hälso- och sjukvården alternativt socialtjänsten
För att lyckas i uppdraget är du bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver att du har en strategisk helhetssyn samt är initiativtagande, drivande och självgående. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är ett vikariat med tillträde så snart som möjligt och längst till och med 2015-06-15, på heltid med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg.
Sista ansökningsdag är 2014-04-30. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-9640/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Peter Andréasson
T f enhetschef
075-247 33 18
Petra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055