OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret söker Informatör Arbetsuppgifter: Arbeta med kommunens information och kommunikation såväl internt som externt, ansvara för kommunens webb-plats, ge råd och stöd till kommunledningen i informationsfrågor, strategiskt och operativt informations- och kommunikationsarbete, rådgivare till de olika verksamheterna i kommunikationsfrågor, producera redaktionella texter, annonser mm, projektledare i kommunikationsrelaterade projekt, pressmeddelande och presskonferenser. Medverka i näringslivsarbetet med arrangerande av frukostträffar etc samt nyhetsbrev till företagarna i kommunen. Vara kommunens kanal utåt i näringslivsfrågor. Kvalifikationer: Informatörsutbildning på högskolenivå eller motsvarande, gärna kunskap i sitevision. Du är engagerad, självständig, noggrann, initiativrik, har förmåga att samarbeta och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kommunikation och Medborgarservice Elisabeth Marcusson
040-625 61 12