OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr:[ KS 1408/2009 Informationsavdelningen är en del av kommunledningskontoret och består av ett tjugotal medarbetare.Vår övergripande uppgift är att utveckla organisationens kommunikativa förmåga, med utgångspunkt i kommunledningens mål, verksamhetsnyttan och medborgarnas behov.Informationen från Örebro kommun ska vara tydlig, tillgänglig och begriplig och ge medborgaren möjlighet att vara delaktig, välja och fatta beslut utifrån sina behov.På informationsavdelningen arbetar vi både operativt och strategiskt med information och kommunikation.OM BEFATTNINGEN Du kommer att ansvara för kommunikationsinsatser internt och externt inom vissa specifika verksamhetsområden.I tjänsten ingår att utveckla och underhålla webbinformation, kommunikationsplanering och uppföljning samt produktion av informationsmaterial anpassade för olika målgrupper och kanaler.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Planera och samordna kommunikationsarbetet i projekt och verksamheter.- Producera och beställa informationsmaterial, t.ex. presentationer, bilder, trycksaker, annonser.- Bearbeta och skriva texter.- Publicera på webb och intranät.- Följa upp och utvärdera kommunikationsinsatser.- Ge råd och stöd inom området.KOMPETENSKRAV -[Informations-/kommunikationsutbildning på högskolenivå - Erfarenhet av arbete som informatör - Erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktyg - Goda kunskaper i MS Office smat layput- och bildhanteringsprogram såsom Indesign och Photoshop[ Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.ÖVRIGT MERITERANDE -Erfarenhet av arbete med arbetsgivarfrågor SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET 100% varav 50% är en tillsvidaretjänst och 50 % en visstidsanställning fram till 2010-12-31.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.