OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chalmers verksamhetsstöd är Chalmers organisation för stabs- och utredningsstöd till ledningen samt gemensam administration och service till institutioner och andra enheter. Verksamheten är organiserad i tio avdelningar; Operativt och strategiskt stöd, Chalmers Innovationskontor, Student- och utbildningsavdelningen, Planering, analys och ekonomi, Kommunikation och marknad, Projekt- och processkontoret, HR-avdelningen, Kansliet, IT-avdelningen och Serviceavdelningen. Inom Chalmers verksamhetsstöd arbetar drygt 450 personer med att långsiktigt säkerställa ett effektivt och väl fungerande verksamhetsstöd av hög kvalitet. Verksamheten är processorienterad mot Chalmers tre målbilder: utbildning i världsklass, excellent forskning och effektivt nyttiggörande.
Information om avdelningen
Chalmers avdelning Kommunikation och marknad ansvarar för att stärka och utveckla Chalmers identitet, image och profil nationellt, såväl som internationellt. Vi verkar för enhetlig och integrerad kommunikation som bidrar till Chalmers övergripande mål. Vi skapar enhetlighet i Chalmers interna och externa kanaler, där såväl budskap som målgrupper är tydliga.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta med att attrahera utländska studenter till Chalmers i Göteborg. Du kommer arrangera, planera och delta vid utbildningsmässor, seminarier, möten och events på t ex ambassader och utländska universitet i hela världen.
Vidare kommer du att arbeta med uppföljning av kontakter, leads och anmälningar från studenter.
Du kommer att bidra i den löpande marknadsföringen och kommunikationen genom att skapa innehåll till olika digitala kanaler och svara på e-post.
Du kommer att koordinera kampanjer och event samt föra dialog med relevanta akademiska personer och avdelningar inom Chalmers.
I uppdraget ingår ca 30 resdagar under uppdragsperioden och du är då borta 1-2 veckor/gång, främst under hösten/vintern.
Kvalifikationer
För att trivas i rollen måste du tycka om att representera din arbetsgivare och vara van att göra det i många olika situationer och miljöer. Du är bra på att nätverka, informera och hålla kontakt med andra avdelningar inom verksamheten. Att kunna ”gilla läget”, fatta beslut och snabbt anpassa dig efter nya situationer är en nödvändighet.
Du har en bakgrund och erfarenhet som masterstudent/studentambassadör. Du är van att arbeta med sociala medier. Du kan också ta en backofficeroll och arbeta med CRM-verktyg och koordinera uppgifter inom teamets gemensamma uppdrag. Du är trygg i att ta emot delegationer och internationella besökare på campus. Du behöver vara självgående och ha erfarenhet och förståelse för att olika kulturer har sociala skillnader och förutsättningar, samt kunna hantera dessa i ditt arbete.
För den här rollen är det en självklarhet att du kan uttrycka dig väl på engelska och spanska både talat men även i skrift. Är du bra på att formulera säljande i text är det en merit.
Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.
Använd knappen längst ner på sidan för att komma till ansökningsformuläret.
Sista ansökningsdag: 10 juli 2016
Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef Ulla-Karin Drakeskär, e-post: ulla-karin.drakeskar@chalmers.se
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom åtta styrkeområden; Energi, Informations- och kommunikationsteknologi, Livsvetenskaper, Materialvetenskap, Nanovetenskap och nanoteknologi, Produktion, Samhällsbyggnad och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!