OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som informatör på PTS arbetar du med kommunikation inom områden som ständigt förändras och utvecklas - till exempel Internet och telefoni.Strategi- och kommunikationsavdelningen har en central roll i PTS organisation och våra informatörer får många möjligheter att utveckla sitt strategiska kommunikationsarbete. Kommunikationsenheten ansvarar för PTS externa information och den övergripande interna informationen.Ansvaret för myndighetens mediekontakter, de viktiga informationskanalerna www.pts.se , intranätet samt vår grafiska profil ligger därmed på avdelningen.Medarbetarna på avdelningen är också ett kompetent stöd i informationsfrågor till PTS ledning och avdelningar.Vi har spännande uppdrag som väntar på dig!Arbetsuppgifterna består av att: - Planera, genomföra och följa upp interna och externa informationsinsatser.Arbetet sker självständigt, i samarbete med övriga medarbetare på informationsavdelningen, med sakkunniga på andra avdelningar samt med företrädare för andra myndigheter och organisationer - Publicera, uppdatera och strukturera information på myndighetens intranät och externa webbplatser - Besvara allmänna förfrågningar - Sakkunnigt styra externa konsulters arbete när sådana är anlitade - Övriga på avdelningen förekommande arbetsuppgifter Vi söker dig som: - Är högskoleutbildad inom Medie- och kommunikationskunskap eller motsvarande - Har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat informationsarbete - Har projektledarerfarenhet - Har goda kunskaper i muntlig framställning - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift - Mycket god samarbetsförmåga och social kompetens - Mycket god förmåga att snabbt sätta sig in i komplicerade, ofta tekniska, frågor - Mycket god flexibilitet och initiativförmåga Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.Ange diarienummer 08-10023