OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen är en nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamheter som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. För att lyckas med våra uppdrag behövs välplanerad kommunikation så att vi kan uppnå våra mål. Till enheten för Nationell samordning söker vi nu en driven informatör som vill vara med och utveckla arbetet med kommunikation. På enheten för Nationell samordning arbetar vi med samordning inom vissa specifika tillsynsområden som apoteksverksamhet, medicinteknik, informationssäkerhet samt blod, vävnader och celler. Samordning av extern och intern information liksom juridiska frågor ingår också i enhetens uppdrag. Arbetsuppgifter Som en del av Nationell samordning kommer du som informatör att arbeta med operativt kommunikationsarbete utifrån övergripande strategier och planer. Arbetet bygger på nära samarbete med övriga medarbetare och enheter samt med de sex tillsynsregioner som finns i landet. En välfungerad internkommunikation är en förutsättning i vår geografiskt spridda verksamhet och i det arbetet kommer du att ha en viktig roll. I dina arbetsuppgifter ingår även extern kommunikation, omvärldsbevakning och drift av webbsidor. Andra arbetsuppgifter är presentation av statistik om tillsyn, produktion av övrigt presentationsmaterial samt vara ingång för interna och externa frågeställningar. [[ Tjänsten erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete som innefattar många aspekter av kommunikationsområdet. Kvalifikationer .[[[[[[[[ Högskoleutbildning i medie - och kommunikationsvetenskap eller motsvarande .[[[[[[[[ Flerårig erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete .[[[[[[[[ Arbete med webbpublicering i Content Management System Meriterande om du har .[[[[[[[[ arbetat inom, eller i kontakt med offentlig sektor, gärna hälso- och sjukvård .[[[[[[[[ vana att paketera budskap för olika typer av målgrupper .[[[[[[[[ erfarenhet av metoden effektstyrning Vi söker dig som är initiativrik, drivande och konstruktiv samtidigt som lyhörd. Du ska kunna analysera, planera, genomföra och utvärdera kommunikationsarbete. Du ska vara en erfaren skribent som känner sig hemma med arbete med olika medier och informationskanaler. Arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare inom Socialstyrelsen och därför är det viktigt att du uppskattar att arbeta i grupp och i gemensamma processer. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Välkommen med din ansökan märkt dnr 211-5106/2010 senast den[23 mars 2010. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sök tjänsten via länken nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055