OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Park- och naturförvaltningen ansvarar för förvaltning och skötsel av Göteborgs parker, naturområden, sjöar och vattendrag, utför gaturenhållning, grönskötsel, byggnation och underhåll av markanläggningar. Förvaltningen är en viktig part i stadsplaneringen och samordnar också större delen av kommunens arbetsmarknadsåtgärder. Arbetet på förvaltningen sker utifrån visionen "Vi skapar den sköna storstaden med den gröna själen där varje göteborgare och besökare kan hitta sin plats".
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en informatör/administratör till kansli- och kommunikationsavdelningen på park- och naturförvaltningen. Avdelningen har sex medarbetare och ansvar för nämndadministration, kanslifunktion med post och diarium samt förvaltningens övergripande kommunikationsprocess. Vi vill ha en kollega som vill vara med och utveckla den service vi ger till göteborgarna.
Din uppgift blir dels att arbeta med grafisk produktion för digitala medier och för tryck, som illustrativa kartor, skyltar och foldrar. Du ansvarar för framställning av olika informationsproduktioner, från idé och problemlösning till leveransfärdig produkt, ca 60 % av arbetstiden. Ett par dagar i veckan ska du sköta förvaltningens post och diarium samt administrera förvaltningens telefonuppgifter i Göteborg Stads gemensamma databas, ca 40 % av arbetstiden. Du kommer att arbeta självständigt men också i samarbete med kollegor inom både kansli - och kommunikationsfunktionen.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter i vår förvaltning. Du blir delaktig i en organisation som arbetar med frågor som sätter guldkant på göteborgarnas vardag, bland annat parker, friluftsbad, lekplatser, renhållning och mycket mer.
KVALIFIKATIONER
Du måste vara kreativ, noggrann och pålitlig, även när tempot är högt. Du måste självständigt kunna driva och slutföra arbetsuppgifter mot deadline, men också vara bra på att samarbeta. Du är en strukturerad person som klarar av att hålla många bollar i luften samtidigt. Du måste ha ett intresse av att arbeta i offentlig förvaltning. Betyg i statskunskap är meriterande.
Du ska ha högskoleexamen inom media och kommunikation alternativt KY/KH- utbildning inom grafisk formgivning/kommunikation. Kunskaper på avancerad nivå i programmen InDesign, Illustrator och Photoshop är ett krav liksom goda kunskaper i Acrobat Professional och Office-paketet. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är en förutsättning och B-körkort är önskvärt. Gärna arbetslivserfarenhet mellan gymnasie- och eftergymnasial utbildning. Minst sommarjobb under studietiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Strömer, Enhetschef
Mikael Finsberg, SACO
031-365 57 89
Dan Lundström, Vision
031-365 59 16
Lars Lundgren, Enhetschef
031-368 48 86
Johan Karlsson, Ekonomichef
031-365 57 67
Hanna Källberg, SACO
031-365 57 11
Enhetschef Olle Dahlin
Platschef Thomas Larsson
Kommunal Christian Karlsson
Enhetschef Ulrika Asztély-Nilsson