OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som informatör hos oss ansvarar du för vårt kommunikationsarbete, både internt och externt. Du är den som praktiskt utför mycket av arbetet men också den som planerar och utvecklar kommunikationsarbetet. Omkring 40% av tiden kommer du att assistera kyrkoherden med bl.a. sekreteraruppgifter.
Du kommer att
Uppdatera vår hemsida
Skriva ett enkelt månadsblad
Annonsera i lokalpressen
Utforma affischer m.m. samt bistå andra med att t.ex. göra affischer och broschyrer
Göra inlägg i sociala medier å pastoratets vägnar samt moderera FB-sidor.
Vara sekreterare på bl.a. personalmöten
Sköta vissa kontakter, bokningar, uppvaktningar m.m. åt kyrkoherden
Hjälpa kyrkoherden med diverse arbetsuppgifter, främst administrativa
Utarbeta underlag till budget för kommunikationen samt ha budgetansvar och göra -uppföljning
Sköta personalhandboken/intranätet
Vi söker dig som är flexibel, stresstålig och strukturerad. Du måste ha god känsla för svenska språket och kunna uttrycka dig ledigt och korrekt i både tal och skrift samt kunna anpassa hur du uttrycker dig efter din målgrupp. Du ska kunna ta in, anpassa och få ut information. Du bör vara hemma i Publisher, Power Point och övrig Office-miljö. Det är en merit om du kan Svenska kyrkans webpubliceringsverktyg, Draftit och Aveny.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansök med personligt brev och två skrivprov. Båda skrivproven ska vara på max en halv A4-sida. Ena skrivprovet ska vara en text riktad till barn i tioårsåldern, den andra texten ett offentligt svar till en upprörd medlem. Själva innehållet är av underordnad betydelse, det är det stilistiska som är i fokus.
Arbetet är på heltid och tillsvidare. Provanställning på sex månader kommer att tillämpas då det är viktigt att du passar in i arbetslaget.