OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: Ks 759/2009 Informationsavdelningen är en del av kommunledningskontoret och består av ett tjugotal medarbetare.Vår övergripande uppgift är att utveckla organisationens kommunikativa förmåga, med utgångspunkt i kommunledningens mål, verksamhetsnyttan och medborgarnas behov.Informationen från Örebro kommun ska vara tydlig, tillgänglig och begriplig och ge medborgaren möjlighet att vara delaktig, välja och fatta beslut utifrån sina behov.På informationsavdelningen arbetar vi både operativt och strategiskt med information och kommunikation.OM BEFATTNINGEN Vi söker nu två informatörer till Informationsavdelningen.Du kommer att ansvara för kommunikationsinsatser internt och externt inom vissa specifika verksamhetsområden.I befattningen ingår att utveckla och underhålla webbinformation, kommunikationsplanering och uppföljning samt produktion av informationsmaterial anpassade för olika målgrupper och kanaler.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Planera och samordna kommunikationsarbetet i projekt och verksamheter.- Producera och beställa informationsmaterial, t.ex. presentationer, bilder, trycksaker, annonser, mallar.- Bearbeta och skriva texter.- Publicera på webb och intranät.- Följa upp och utvärdera kommunikationsinsatser.- Ge råd och stöd inom området.KOMPETENSKRAV - Högskoleutbildning inom information/kommunikation, minst 120p/180hp.- Kunskaper i webbpublicering och erfarenhet av webbpubliceringssystem.- Goda kunskaper i MS Office, layout- och bildhanteringsprogram som Indesign och Photoshop.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.ÖVRIGT MERITERANDE - Erfarenhet av informationsarbete i minst två år.- Erfarenhet av informationsarbete inom offentlig verksamhet.- Erfarenhet av arbete i publiceringssystemet Sitevision.SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET Visstidsanställning, 100 %.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.