OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: Ks 521/2010 Informationsavdelningen är en del av kommunledningskontoret och består av ett tjugotal medarbetare.Vår övergripande uppgift är att utveckla organisationens kommunikativa förmåga, med utgångspunkt i kommunledningens mål, verksamhetsnyttan och medborgarnas behov.Informationen från Örebro kommun ska vara tydlig, tillgänglig och begriplig och ge medborgaren möjlighet att vara delaktig, välja och fatta beslut utifrån sina behov.På informationsavdelningen arbetar vi både operativt och strategiskt med information och kommunikation.OM BEFATTNINGEN Befattning 1 (inriktning webb):[Informationsstöd till de som arbetar med skolornas webbplatser.Det handlar om drygt 50 webbplatser och ca 130 personer som behöver stöd i arbetet med hemsidorna.I arbetsuppgifterna ingår även utveckling av webbplatserna, nätverksträffar, utbildning och fortbildning vilket innebär samarbete med IT-strategiavdelningen.Du kommer att delta i arbetet med e-tjänster, skolportal, sociala medier samt webbplatserna som en kanal för skolornas marknadsföring.Befattning 2: Du kommer att ansvara för kommunikationsinsatser internt och externt inom vissa specifika verksamhetsområden.I tjänsten ingår att utveckla och underhålla webbinformation, kommunikationsplanering och uppföljning samt produktion av informationsmaterial anpassade för olika målgrupper och kanaler.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER Befattning 1 (inriktning webb):[ - Initiera, planera och samordna arbetet med skolornas hemsidor.- Arbeta med bilder samt bearbeta och skriva texter.-[Publicera på webb och intranät.- Följa upp och utvärdera kommunikationsinsatser.- Ge råd och stöd inom området.Befattning 2:[ - Planera och samordna kommunikationsarbetet i projekt och verksamheter.- Producera och beställa informationsmaterial, t.ex. presentationer, bilder, trycksaker, annonser, mallar.- Bearbeta och skriva texter.-[Publicera på webb och intranät - Följa upp och utvärdera kommunikationsinsatser.- Ge råd och stöd inom området. KOMPETENSKRAV - Informations-/kommunikationsexamen på högskolenivå - Erfarenhet av informationsarbete i minst två år, för webbinriktad tjänst krävs erfarenhet av informationsarbete[med webbinriktning i[minst två år[ - Kunskaper i webbpublicering och erfarenhet av webbpubliceringssystem.- Goda kunskaper i MS Office, layout- och bildhanteringsprogram som Indesign och Photoshop Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.ÖVRIGT MERITERANDE - Erfarenhet av informationsarbete inom offentlig verksamhet.- Erfarenhet av arbete i publiceringssystemet Sitevision. ANSÖKAN Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringsverktyg i denna rekrytering.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.Vi undanber[oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.