OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har drygt 28 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare.
På Fritid- och kulturförvaltningen är vi cirka 50 medarbetare och har den kanske mest utåtriktade rollen inom de kommunala verksamheterna. I förvaltningens verksamhet ingår sport- och idrottsanläggningar, Ronneby Brunnsbad, camping, evenemang, fritidsgårdar och annan fritidsverksamhet såväl som turism, biblioteksverksamhet, Kulturcentrum med en av södra Sveriges största konsthallar, konstnärsverkstäder och föreningsdriven museiverksamhet. Inom både fritids- och kulturområdet har förvaltningen ett nära samarbete med föreningslivet som driver en mycket livaktig arrangemangsverksamhet under hela året.
Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör kommer du att ha ett övergripande ansvar för att marknadsföra verksamhet och arrangemang inom fritid-, kultur- och turismområdet såsom att producerar och formge marknadsföringsmaterial. Du kommer att vara ett stöd för förvaltningen i det fortsatta arbetet att få fler att upptäcka och ta del av fritids-, kultur-, och turismutbudet i kommunen. Framtida utvecklingsområde har anknytning till employer branding, medborgardialog, platsvarumärket och nya internkommunikationskanaler.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en initiativrik och kreativ person som är van att driva arbetet framåt på ett självständigt sätt. Du uppskattar att arbeta med både strategiska och operativa frågor med målgruppen i fokus. Det är lika viktigt att snabbt kunna författa bra texter i olika kanaler som att vara stöd i planerandet av omfattande kommunikationssatsningar.
Du har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
Du behärskar kommunikationsverktyg som Photoshop och/eller InDesign, är van vid webbredigering (EpiServer och/eller Sharepoint) och gillar att lära nytt.
Det är en fördel om du har erfarenhet av employer branding arbete och/eller av strategiskt kommunikationsarbete.
Du behöver behärska svenska och engelska i både tal och skrift, men kvalifikationer i ytterligare språk såsom tyska, polska eller arabiska är meriterande.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.