Informatör/Kommunikatör och Webbansvarig till MERAB i Eslöv

Informatör/Kommunikatör och Webbansvarig till MERAB i Eslöv

Arbetsbeskrivning

Är du kommunikatören som aktivt och på riktigt vill bidra till att skapa ett mer hållbart samhälle? Är du en positiv och glad person som gillar att möta nya människor och brinner för hållbarhetsfrågor? Då är det kanske du som är vår nya Informatör/Kommunikatör och tillika Webbansvarig.
Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB och som Informatör/ Kommunikatör samt tillika Webbansvarig blir du en nyckelperson i det fortsatta arbetet. Tillsammans med dig vill vi utveckla vår kommunikation med väl definierade målgrupper, målgruppsanpassade tydliga budskap och kanaler som stödjer kommunikationsprocesserna.
Med din hjälp vill vi kommunicera ut vår vision ”Tillsammans för en hållbar framtid”.
Beskrivning av arbetsuppgifterna
MERAB är som bolag inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där kommunikation är ett viktigt verktyg. Du stöttar även verksamheten med kommunikation kring den dagliga driften och arbetar med att utveckla kommunikationen för att ändra invånarnas beteende, för att på så sätt minska avfallet och förbättra avfallssorteringen.
Arbetsuppgifterna är både av strategisk och operativ karaktär. Rollen som kommunikatör/webbansvarig är delvis ny och du kommer ha stora möjligheter att påverka samt driva arbetet framåt. I ditt arbete jobbar du såväl strategiskt som operativt med planering och genomförande av kommunikationsinsatser. Du fångar upp verksamhetens behov och tar fram kommunikationsplaner samtidigt som du är skicklig på att genomföra det praktiska löpande kommunikationsarbetet. Du stöttar ledningsgruppen kommunikativt och ansvarar för att analysera, planera, genomföra och följa upp den interna och externa kommunikationen.
Du producerar regelbundet intressant och relevant material som nyhetsartiklar, texter, annonser, pressmaterial och annat informationsmaterial, vilket du sedan kommunicerar via våra olika kanaler både internt och externt. Du deltar i och driver även olika kommunikationsinsatser och projekt samt utbildningsaktiviteter externt och internt. Du ansvarar för att uppdatera och driva utveckling av vår hemsida, olika plattformar på social media och du är också ansvarig för våra digitala nyhetsbrev som vi skickar ut till våra kunder.
Med din hjälp är målet att vässa vårt kommunikationsarbete och utveckla våra kommunikationskanaler och övriga verktyg för att nå våra målgrupper.
Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande och spännande befattning med hög grad av självständighet. Hos oss får du ett omväxlande uppdrag som handlar om att kommunicera såväl de stora projekten som de vardagliga händelserna. Det här är delvis en ny roll så det finns stora möjligheter för dig att påverka såväl innehåll som utformning av tjänsten.
Avfallsbranschen är samhällsviktig, komplex och full av nya spännande utmaningar för att skapa ett hållbart samhälle. Du kommer att vara en av hörnpelarna i arbetet med att bygga vårt varumärke. I ditt arbete är du också med och bidrar till MERAB:s vision ”Tillsammans för en hållbar framtid”.
På MERAB erbjuder vi en inkluderande arbetsmiljö och stora möjligheter att påverka och göra skillnad – på riktigt. Vill du bli en av oss?
Erfarenhet som efterfrågas
För att lyckas i rollen som Informatör/Kommunikatör och Webbansvarig hos oss, tror vi att du har flerårig erfarenhet av att arbeta med kommunikation och webb gärna inom hållbarhetsområdet.
Utöver ovan behöver du även ha följande erfarenhet:
Akademisk examen inom kommunikation eller annan utbildning eller yrkeserfarenhet
IT-kunskaper (webbutveckling, Office 365, PowerPoint, Wordpress-Municipio, Multinet, social media mm)
Apputveckling samt erfarenhet av arbete med rörlig media är positivt
Kunskaper inom fotografering
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Erfarenhet från avfallsbranschen är meriterande
Beställarerfarenhet är meriterande
B-körkort



Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det en förutsättning att du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta i en verksamhet som förändras över tid. Att du är ansvarstagande samt har lätt för att samarbeta är viktigt för att lyckas i den här rollen. Eftersom arbetet periodvis håller ett högt tempo behöver du klara av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter utan att det går ut över ditt bemötande eller kvaliteten på ditt arbete.
Som person är du därför självgående och tar initiativ för att driva utvecklingen av MERAB:s strategiska kommunikation framåt. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan organisera, prioritera och leverera inom givna tidsramar. Du förstår kommunikationsprocesser och kan växla mellan strategiska och operativa uppdrag. Du är kreativ och initiativrik och har förmåga att anpassa kommunikationen efter olika målgrupper. Då rollen innebär både många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad, social och har lätt för att samarbeta och bygga förtroende.
God pedagogisk förmåga är också en förutsättning, då arbetet innehåller utbildnings- och informationsinsatser. Du är en van skribent med känsla för att hitta rätt ton och form beroende på kanal och målgrupp. Samtidigt har du förmågan att hitta kärnan i budskapet och kan förmedla det på ett enkelt och begripligt sätt till mottagaren.
Sist men inte minst så har du ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 augusti, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024