OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen enheten för IT och Kommunikation Socialförvaltningen svarar för individ- och familjeomsorg samt handikappomsorg. Verksamheten är organiserad i fyra avdelningar. Vi söker en positiv, iderik och drivande informatör/kommunikatör som även har en förmåga att leda ! Vi erbjuder en möjlighet att vara med från början i en ny organisation med goda möjligheter att påverka. Du kommer att ha personal och verksamhetsansvar för enheten. Du får möjlighet att arbeta både på strategisk och operativ nivå tillsammans med andra kompetenta medarbetare. Arbetsuppgifter Som Informatör/kommunikatör är Din huvuduppgift att planera, genomföra och utveckla organisationens informations- och kommunikationsverksamhet både internt och externt. Det ingår också att handlägga och utveckla organisationens webbplats/intranät, produktion av trycksaker/nyhetsbrev, dokumentationer och utvärderingar. I arbetet ingår även konsultativt stöd åt förvaltningens avdelningar gällande informationsarbete Inom enheten hanteras arbetsuppgifter såsom reception, löneadministration, diarium samt IT. Kvalifikationer Du har högskoleexamen med inriktning mot kommunikation och gärna erfarenhet av informationstekniskt arbete och informationsproduktion. Arbetet kräver kunskap i att bygga upp och arbeta i informationssystem i digital form samt planering och produktion av intern information i större organisationer. Du är en god stilist och har kunskaper i layout. Erfarenhet av ledarskap är meriterande. Övriga information Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders - och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten Från och med 2008-03-01 tillämpar Halmstad kommun rökfri arbetstid