OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter är att medverka till att utveckla kommunens kommunikationsstrategi. Ansvara för och samordna kommunens informations- och kommunikationsfrågor. Ta ett aktivt ansvar för kommunens hemsida och utveckla den fortlöpande. stödja förvaltningarna i direkta informationsfrågor. Stöd i nyhetsförmedling både internt och externt. Producera informationsmaterial. Du har högskoleutbildning inom områden kommunikation/information eller annan likvärdig utbildning. Kunna uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenheter inom uppdragsområdet. Erfarenhet av webbaserad informationshantering. Allsidig kunskap om hur media arbetar. Eftersom informationsarbete bygger på att arbeta för goda relationer har du lätt för att umgås med människor och tycker det är roligt. Därför förutsätter vi att du är engagerad och har lätt för att samarbeta med andra, samtidigt som du lika gärna jobbar självständigt, du är van att jobba i stressade situationer och är drivande i dina uppdrag.