Informatör,Kommunledningskontoret Ludvika kommun

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter är att medverka till att utveckla kommunens kommunikationsstrategi. Ansvara för och samordna kommunens informations- och kommunikationsfrågor. Ta ett aktivt ansvar för kommunens hemsida och utveckla den fortlöpande. stödja förvaltningarna i direkta informationsfrågor. Stöd i nyhetsförmedling både internt och externt. Producera informationsmaterial. Du har högskoleutbildning inom områden kommunikation/information eller annan likvärdig utbildning. Kunna uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenheter inom uppdragsområdet. Erfarenhet av webbaserad informationshantering. Allsidig kunskap om hur media arbetar. Eftersom informationsarbete bygger på att arbeta för goda relationer har du lätt för att umgås med människor och tycker det är roligt. Därför förutsätter vi att du är engagerad och har lätt för att samarbeta med andra, samtidigt som du lika gärna jobbar självständigt, du är van att jobba i stressade situationer och är drivande i dina uppdrag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PERSONALENHETEN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 september 2008
  • Ansök senast: 29 september 2008

Liknande jobb


Administrativ samordnare för kommunalt aktivitetsansvar (KAA)

Administrativ samordnare för kommunalt aktivitetsansvar (KAA)

8 januari 2025

Clerk cum Typist

27 december 2024

Kontorist (omfattning 50%)

Kontorist (omfattning 50%)

25 december 2024