OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en informatör/pressansvarig till vår uthyrningsverksamhet, för uppdrag hos en statlig myndighet. Uppdraget varar i 6 månader, med start snarast. Du kommer att arbeta i ett pågående projekt med informations- och kommunikationsfrågor såväl externt som internt. Du har ansvar för kundens löpande kontakt med press och media samt andra samhällsaktörer. I arbetet ingår bland annat att ansvara för att tryckt och elektroniskt informationsmaterial tas fram, att texter och nyheter på hemsidan hålls uppdaterade samt att verka som kommunikativt stöd och bollplank i det övriga arbetet på såväl lokal, regional, nationell och internationell nivå. En stor del av kommunikationsarbetet består också i att i olika sammanhang, ensam eller tillsammans med ledningen, ta emot besök, presentera och representera projektet. Då det interna arbetsspråket är engelska är det ett definitivt krav med mycket goda kunskaper i engelska. Du har tidigare jobbat med kommunikation med både press och media och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du även erfarenhet från kommunikationsstrategiskt arbete med vetenskaplig eller teknisk bakgrund är det en stor fördel. Du har också lätt för att samarbeta och känner dig bekväm med att hålla presentationer inför större grupper. Vi tänker oss att du i din tidigare anställning har haft rollen som informatör, gärna inom en internationell organisation eller i ett större företag. Då vi tillämpar löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.