OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norberg är en liten kommun centralt belägen i det vackra Bergslagen, norra Västmanland, med den lilla kommunens alla fördelar.Norbergs kommun är rik på natur och historia och vi satsar på kultur och fritid.Kommunen är rik på föreningar och har aktiviteter inom en mängd områden.Se även http://www.norberg.se Kommunstyrelsens Ledningskontor består av fyra sektioner: Personal, Lön, Ekonomi och Kanslisektion.Till kanslisektionen direkt underställd kanslichefen, söker vi nu en informatör/utredare på heltid.Inriktningen är i första hand på extern information men även personalinformation.Kvalificerat utrednings- och projektarbete, kundundersökningar, kvalitetsfrågor m.m. ingår även bland arbetsuppgifterna, som är varierande och kan beröra alla kommunens verksamhetsområden, bl.a. är innehavaren både personuppgiftsombud enligt PUL, och webbredaktör.Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå inom informations- och/eller utredningsområdet, adekvat IT-kompetens samt redan arbetat några år inom ett eller flera av dessa sakområden.Du har kännedom om en kommuns förutsättningar och verksamheter.Då vi har en aktiv samverkan i regionen, är det viktigt att du dessutom har körkort och tillgång till bil.Vill du veta mer?Ring kanslichef Staffan Mood, tel 0223/29123 eller personalchef Jan-Olov Pettersson, tel 0223/29282.Fackliga företrädare kan nås via vår växel, tel 0223/29000.