OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är placerad på Administrativa servicekontoret och är i första hand operativt inriktad. Dina huvudsakliga uppgifter blir utveckling och produktion av extern information i form av trycksaker, annonser och annat informationsmaterial. Du bevakar informations- och nyhetsflödet i och utanför kommunen. Du svarar för planering av nyinflyttarträffar, för kommunens profilmaterial med mera. I uppdraget ingår också att utveckla de gemensamma interna informationskanalerna som finns i form av bland annat intranät och personaltidning samt att ge stöd och support till kommunledning och förvaltningarna i informations- och webbfrågor. Du leder kommunens informations- och webbnätverk och är beredd att arbeta som projektledare med kommungemensamma webb- och informationsinriktade projekt. KVALIFIKATIONER Vi behöver en driven person som kan utveckla på vårt gemensamma informations- och kommunationsarbete i kommunen och som har erfarenhet av samordning av webbredaktions-arbete i en organisation med decentraliserat redaktörsskap. Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot informations- och kommunikationsvetenskap och några års erfarenhet av självständigt arbete som informatör/ webbredaktör eller liknande, gärna i en politiskt styrd organisation. Vi förväntar oss att du : - Är en mycket god skribent med förmåga att anpassa dina texter efter målgrupp. - Har mycket goda kunskaper i officepaketet och Photoshop, - Har god erfarenhet och kunskap i trycksaksproduktion. - Har god erfarenhet av webbproduktion och interaktiva funktioner som chatt med mera. Meriterande är om du har god erfarenhet av publiceringsverktyget Sitevision. Som person är du drivande och har stor initiativförmåga. Du är positiv och har förmåga att tänka nytt och ta till dig nya uppdrag. Du är serviceinriktad och har förmåga att skapa goda relationer till andra och är lätt att samarbeta med.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär