OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Jönköpings län söker en informatör/webbredaktör till Informationsenheten, Jönköping (A-713-9044/06).Anställningen är tidsbegränsad till 31 augusti 2007, eller tills ordinarie befattningshavare återkommer i tjänst.Sista ansökningsdag är onsdagen den 18 oktober 2006.Om myndigheten Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 640 personer.Av dem är cirka 470 poliser.Utöver poliser finns också en grupp civila medarbetare med olika arbetsuppgifter och kompetenser.Myndigheten leds övergripande av länspolismästaren och vår organisation är uppdelad i Operativa avdelningen, Enheten för planering, uppföljning och analys samt Stöd och utveckling.Den operativa avdelningen är i sin tur indelad i tre verksamhetsgrenar, brottsförebyggande, utredning och lagföring samt extern service.Länet omfattar tre geografiska närpolisområden: Närpolisområde Höglandet Närpolisområde Jönköping Närpolisområde Värnamo Arbetsuppgifter Som informatör/webbredaktör kommer du att verka inom hela kommunikationsområdet, vilket innebär att du ska kunna arbeta med vissa strategiska frågor men också ren produktion.Konkret betyder det att du ska delta i olika möten och projekt och komma med förslag på lämpliga kommunikationsinsatser.Du kommer också att arbeta med utveckling och uppdatering av våra interna och externa webbplatser, skriva och redigera texter som är anpassade för webben och för vår personaltidning Infångat.På uppdrag och även på eget initiativ ska du kunna ge stöd och ta fram lämpligt material för både interna och externa målgrupper.Eftersom Polisens arbete röner stort intresse i omvärlden ska du också vara beredd på att ge ett bra bemötande och en god service till massmedia.Du kommer att få skriva pressmeddelanden och när behov uppstår anordna presskonferenser, oftast i samband med större och uppmärksammade händelser.Med andra ord är verksamhetsområdet brett.Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom kommunikationsområdet och gärna dokumenterad erfarenhet från offentlig verksamhet.Då arbetet innehåller mycket externa och interna kontakter är det viktigt att du är utåtriktad med förmåga att skapa goda och varaktiga relationer.Vi vill att du förutom Office-paketet också kan hantera programvarorna InDesign och Photoshop samt att du har kunskap i webbpublicering.Upplysningar För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta Ulla Andersson-Jarl, chef för Informationsenheten, tel.Facklig företrädare för ST är Anne-Catherine Brandt, tel. Övrigt Vi strävar efter ökad mångfald på vår arbetsplats och välkomnar därför särskilt sökande med annan etnisk bakgrund.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Anställningen är tidsbegränsad till 31 augusti 2007 eller tills ordinarie befattningshavare återkommer i tjänst, med placering i Jönköping.Ansökan Om du är intresserad skickar du din ansökan till Personalenheten, Polismyndigheten i Jönköpings län, Box 618, 551 18 Jönköping.Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, dina erfarenheter och kvalifikationer, varför du söker utlyst funktion och vad du själv kan tillföra verksamheten.Detta vill vi att du sammanfattar på maximalt en A4-sida.Vi ser gärna att du också bifogar en meritförteckning.Märk din ansökan med dnr (A -713-9044/06).
Kontaktpersoner på detta företaget
stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312
070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03
0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873