Infrastructure Specialist

Arbetsbeskrivning

Är detta din nya utmaning?
Arbeta i en både teknisk och operativ IT-roll med stora möjligheter att påverka Avidas framtida infrastruktur
Få möjligheten att spela en väsentlig roll för att driva en resa mot en framtida fullt ut datadriven organisation
Ett intressant jobb i en spännande och snabbrörlig verksamhet i nära samarbete med hela verksamheten
Arbeta i en entreprenöriell miljö med ett härligt gäng kollegor och möjligheten att påverka - på riktigt!

IT – Infrastructure Specialist

Vår IT-avdelning består av ett skickligt och ambitiöst team om ca 20 personer som inkluderar utvecklare, arkitekter, support och infrastrukturspecialister. I rollen som IT Infrastructure Specialist rapporterar du till Head of Infrastructure och kommer att arbeta gentemot hela organisationen såväl som externa aktörer, inom både projekt och med den dagliga verksamheten. Som organisation har vi ett stort fokus på att effektivisera och automatisera med rätt teknik, varför vi gärna uppmuntrar förbättringsförslag kring verktyg, utrustning och processer.

Mer om rollen

Rollen som IT Infrastructure Specialist är en praktisk och teknisk roll inom avdelningens infrastrukturteam som hanterar och utvecklar Avidas grundläggande tekniska plattformar. Tillsammans med det övriga teamet kommer ni att underhålla och vidareutveckla Avidas befintliga infrastruktur och tyngdpunkten för rollens ansvar kommer att vara DevOps med inriktning mot Cloud.

I rollen kommer bland annat följande arbetsuppgifter att ingå:

DevOps med inriktning mot Cloud – fokus på att utveckla infrastrukturkoden så att vi ökar vår automatiseringsgrad ytterligare
Felsökning för att upptäcka, lösa och eskalera tekniska problem
Vid behov ge avancerad support av programvara till systemanvändare
Omvärldsbevaka och rekommendera produkter eller utrustning för att förbättra Avidas Infrastruktur
Delta vid interna och externa revisioner och utvärderingar av Avidas infrastruktur
Delta som resurs för infrastruktur i div projekt och nya initiativ inom Avida

Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har:

Tidigare erfarenhet av DevOps med inriktning mot Could (AWS, Azure, Google-cloud etc)
Tidigare erfarenhet av Linux och Open Source verktyg
Kunskap om monitorering och logghantering
Kunskap om Windows server
Grundläggande kunskap om nätverk
Goda kunskaper i Svenska och Mycket goda kunskaper i Engelska


Vi ser det som meriterande om du har:

Databaskunskaper i PostgreSQL, MongoDB, MariaDB/MySQL
Erfarenhet av något av följande skriptspråk: PowerShell, Bash, Python
Applikationsdrift
Utbildning inom relevant område
Kunskap inom Office365


För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har ett genuint intresse för att lösa problem, både på egen hand eller tillsammans med andra. Du trivs med att driva förändring och är självgående i ditt arbete. Du är flexibel och lyfter gärna egna förbättringsförslag samtidigt som du är pedagogisk och serviceinriktad gentemot såväl kunder, samarbetspartners som kollegor.

Avida erbjuder

Vi är ett bolag som erbjuder en fartfylld, positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Vidare präglas miljön av frihet under ansvar, arbetsglädje, initiativrikedom och engagemang, med möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor och viktig roll i bolagets framgång och vi gör den här resan tillsammans som ett team. Du kommer att vara omgiven av härliga kollegor och vi genomför många roliga gemensamma aktiviteter.

Kontakt

Är detta din nästa utmaning? Varmt välkommen att skicka in din ansökan. Detta är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) på heltid med placering på Avidas huvudkontor i Stockholm. I denna rekrytering samarbetar Avida med Aliby.

Tveka inte att höra av dig till Michaela Wahlberg, 0704-93 48 29 alt. michaela.wahlberg@aliby.se, eller Lars Ohlson, 0705-88 81 76 alt. lars.ohlson@aliby.se.

Mer om Avida

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 130 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aliby Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Postadress

Östra Hamngatan 16
Göteborg, 41109

Liknande jobb


24 oktober 2024

22 oktober 2024

Teknikansvarig VA till SYSTRA i Jönköping

Teknikansvarig VA till SYSTRA i Jönköping

21 oktober 2024