OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Till IT- avdelningen söker nu kunden en infrastrukturtekniker med inriktning på lagring och backup. Kunden befinner sig i en spännande fas där en helt ny infrastruktur ska implementeras och tas i bruk.
För att sköta den befintliga plattformen och i vissa fall arbeta i pågående projekt behövs en tekniker med god kunskap om moderna infrastrukturtekniker inom lagring och backup men även kunskaper om andra virtualiseringstekniker är önskvärda.
Arbetet ställer stora krav på självständighet. Det dagliga arbetet kan under perioder innebära högt tempo och många samtidiga arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
- Arbetet innebär att sköta livcykelhantering (patchning, servicepack etc.), driftsättning och allmän beställningshantering av lagring/backup-infrastruktur i samarbete med övriga intressenter
- Hantering av allvarliga incidenter rörande lagring och backup där organisationen behöver stöd
- Proaktivt arbete inom ramen för infrastruktur med ex skapande av rutiner, dokumentation och intern utbildning
- Ingå i projekt som utvecklar IT-infrastrukturen med dess lagrings/backup- lösningar
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av praktiskt arbete med underhåll, livcykelhantering och vidmakthållande av komponenter rörande lagring och backup
- Erfarenhet av migreringar och uppgraderingar av komponenter rörande lagring och backup
- God dokumentationsvana
- Svenska i tal och skrift på modersmålsnivå
- Engelska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Kunskap om AD, Windows Server, RHEL och VMware
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström