Infrastrukturtekniker med erfarenhet av migreringar och uppgraderingar a...

Infrastrukturtekniker med erfarenhet av migreringar och uppgraderingar a...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en expert på virtualiseringsplattformar baserade på VMwares produkter till sin IT- avdelning.

Arbetet ställer stora krav på självständighet och att vara en förebild för mer juniora tekniker. Det dagliga arbetet kan under perioder innebära högt tempo och många samtidiga arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter:

- Arbetet innebär att sköta livcykelhantering (patchning, servicepack etc.), driftsättning och allmän beställningshantering av Skatteverkets vmwareinfrastruktur i samarbete med övriga intressenter.
- Hantering av allvarliga incidenter rörande vm-plattformen där organisationen behöver stöd
- Proaktivt arbete med vm-plattformen, automatisering, skapande av rutiner, dokumentation och intern utbildning.
- Ingå i projekt som utvecklar IT-infrastrukturen
- Vara delaktig i migreringsarbetet till Skatteverkets nya produktionsplattform


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av praktiskt arbete med underhåll, livcykelhantering och vidmakthållande av VMware plattformen
- Erfarenhet av migreringar och uppgraderingar av VMware ESXi-plattformen och dess tillhörande teknologier
- Konsulten ska ha god dokumentationsvana
- Svenska i tal och skrift på modersmålsnivå
- Engelska i tal och skrift


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kunskap om AD, Windows Server, RHEL och nätverk

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Teknikansvarig VA till SYSTRA i Jönköping

Teknikansvarig VA till SYSTRA i Jönköping

21 november 2024

18 november 2024