OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du stort tekniskt intresse som du gärna kombinerar med kundkontakt? Är du intresserad av att jobba med teknik i framkant i nära samarbete med våra kunder inom processindustrin? Då har vi tjänsten för dig.
Om tjänsten
I rollen som supportingenjör kommer du att leverera effektiv teknisk support till vårt försäljningsteam och hjälpa våra kunder till bästa möjliga tekniska och kommersiella lösningar. Ärenden som du hanterar kan vara olika tekniska frågor relaterade till våra produkter, ta fram offerter och teknisk dokumentation och följa upp pågående projekt. En del av tjänsten är också att följa med våra säljare och servicetekniker ute på plats hos kunderna. Våra kunder är välkända processindustrier inom papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och energiföretag, olja & gas, gruvor och allmän industri.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort allmänt teknikintresse och vill jobba med världsledande produkter och hjälpa våra kunder att hitta optimala lösningar för just deras applikationer. Eftersom tjänsten innebär att ge snabb och högkvalitativ service i kombination med teknisk dokumentation behöver du vara serviceorienterad och drivande samtidigt som du är noggrann och ordningsam.
Vi ser gärna att du är utbildad högskoleingenjör alternativt civilingenjör inom maskinteknik eller annan teknisk utbildning. Kanske du idag arbetar som t ex maskiningenjör eller processingenjör och/eller har en materialbakgrund. Alternativt har du jobbat inom eller mot processindustrin med roterande utrustning som pumpar, omrörare och kompressorer eller tillhörande utrustning som axelkopplingar och filtersystem.
Flytande svenska och engelska är ett krav, både i tal och i skrift, och att du har gedigen datorvana. Om du har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem är det meriterande. Du behöver också ha förmåga att kunna läsa tekniska ritningar och tekniska instruktioner.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig ett givande arbete på en trygg arbetsplats där alla jobbar för samma sak, en nöjd kund. Som supportingenjör har du nära kontakt med våra kunder som finns över hela Sverige och du bygger även ett stort nätverk inom John Crane globalt för att vi tillsammans ska kunna hjälpa kunderna på bästa sätt. Vi är 10 personer som sitter i öppna och ljusa lokaler i Västra Frölunda. Genom tjänsten erbjuds du privat sjukvårdsförsäkring och vi har bonussystem, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.
Är du intresserad?
I denna rekrytering arbetar John Crane med Badenoch + Clark. Registrera din ansökan här nedan, dock senast den 6 augusti. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via mejl. Komplettera gärna ditt CV med ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten. Har du frågor gällande tjänsten och processen kontakta gärna Jessica Laos på Badenoch + Clark på 0736 - 84 70 06. Varmt välkommen med din ansökan!
Om John Crane John Crane designar, tillverkar och utför service på mekaniska tätningar, axelkopplingar, filtersystem och tillhörande produkter till processindustrier inom papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och energiföretag, olja & gas, gruvor och allmän industri. John Crane Sverige har sitt huvudsäte i Göteborg. Vid huvudkontoret finns försäljningsavdelning, teknisk supportavdelning, orderhantering, service, utbildnings- och renoveringsverksamhet samt lager. John Crane är ett globalt företag som funnits på marknaden i mer än 100 år. Idag har John Crane 6 000 anställda i 50 länder. Läs mer på www.johncrane.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Staffan Heidenberg
Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand