OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm, resor till Västerås förekommer
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Eftersom flera av programmets projekt påverkar varandra i olika interface/kontaktpunkter så kommer begränsade anpassningar behövas. Hantering av dessa kontaktpunkter måste skötas snabbt och kostnadseffektivt, och ofta berörs flera leverantörer och kontrakt. Uppdraget innebär ansvar för att elektriska- och i viss mån mjukvaruinterface koordineras inom programmet.
Rollbeskrivning
Tjänsten innebär att man arbetar med att driva produktionsanpassningar gällande elektrisk förläggning på järnvägsfordon, samt i viss mån mjukvaruändringar i de fall de berör flera projekt. Det konkreta konstruktionsarbetet ska utföras av Kundens leverantörer. Inom programmet företräder man projektet i alla med ansvarsområdet förenade frågor inom ramen för ingångna avtal och gällande projektplan, underställd delprojektledaren för Teknik inom projektet för den tekniska uppgraderingen. Insatser kommer dock krävas i flera projekt.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Ingenjörsutbildning, elkraft
- Erfarenhet från järnvägsindustri
- Stor erfarenhet från ärendehantering och av att driva tekniskt förändringsarbete
- Viss erfarenhet av styrsystem för järnvägsfordon
- Erfarenhet från stora projekt i internationell miljö
- God IT kunskap (MS Office miljö)
- Svenska
- Goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Tillstånd att vistas i spårområden
- Erfarenhet från eletromekanisk konstruktion
- Erfarenhet från mjukvaruutveckling
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström