OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 800 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Saab Aerotech, en affärsenhet inom Saab-koncernen, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Avdelning Ground Support Equipment befinner[sig i ett expansivt skede med nya helikoptersystem under leverans till Försvarsmakten samt ett flertal exportaffärer på gång med flygplan JAS39 Gripen. Några av våra trogna medarbetare kommer att lämna oss när dom snart går i pension och därför behöver vi nu ytterligare medarbetare till vår sektion i Linköping/Malmslätt. Din roll Du kommer att medverka vid kravställning och ansvara för utveckling/verifiering/validering/leverans av underhållsutrustning och basmateriel (ground support equipment) till militära flygplan och helikoptersystem. Du kommer också att vara sammanhållande för tekniskt stöd, driftuppföljning, modifieringsärenden, mm för underhållsutrustningar, basmateriel och verktygssatser gentemot Försvarets Materielverk (kunden) och till Försvarsmaktens förband (brukaren). Arbetet innebär tjänsteresor till underleverantörer, kunder och brukare, även utomlands kan bli aktuellt.[Du ansvarar för ekonomiuppföljning och har orderansvar för "egna" beställningar.Du kommer även att delta i olika projekt. Dina kvalifikationer * Teknisk högskola, inriktning mot flygmaterielunderhåll. * Kännedom om militära flygmaterielsystem. Typutbildning på något flygmaterielsystem är meriterande. * Tidigare arbete med flygmateriel är ett starkt önskemål och erfarenhet av att jobba med militära flygsystem är ett stort plus. * Då vi har med många olika organisationer, företag och människor att göra är det viktigt att du har lätt för att skapa bra kontakter. Du måste vara bra på att lyssna och kunna sätta dig in i våra kunders behov. * Du måste jobba strukturerat och kunna hantera många uppdrag (projekt) samtidigt. * Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift, samt har förmåga att arbeta i både grupp och individuellt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595