OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ingram Micro är världens största distributör av IT-produkter och världsledande inom moln, mobilitet, logistik och tekniklösningar. Vi hjälper företag att förverkliga teknikens löfte fullt ut - och på så sätt maximera värdet av den teknik de tillverkar, säljer eller använder.
Med vidsträckt infrastruktur och fokus på moln, mobilitet, logistik och tekniklösningar, gör vi det möjligt för våra affärspartners att arbeta effektivare och mer framgångsrikt på sina respektive marknader. Inget annat företag levererar ett så brett och djupt spektrum av teknik- och logistiklösningar till företag över hela världen.
Ingram Micro grundades 1979, och tack vare vår roll som ledare och innovatör inom teknik- och logistiktjänster, har vi haft en stark tillväxt och rankas nu på 69 plats i Fortune 500®-listan.
Ingram Micro stöder global verksamhet genom ett omfattande distributionsnätverk genom Nordamerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Latinamerika och Asien-Stillahavsregionen.
Nu söker vi en effektiv och serviceinriktad medarbetare till vår Inköpsavdelning. Rollen innebär att du arbetar nära såväl kund och leverantörer som med våra innesäljare och vårt lager.
OM TJÄNSTEN
Arbetet som inköpare innebär i huvudsak:
* Daglig kontakt med våra kunder och leverantörer
* Att skapa och underhålla leverantörskontrakt i samråd med kund och närmsta chef
* Kontakt med lagret för att lösa eventuella leveransavvikelser
* Leveransbevakning
* Att genomföra inköp och i samråd med kund - verkställa inköpsbeslut enligt plan, mål, servicenivå och tillgänglighet
* Utföra artikelvård och fakturakontroll
* Löpande informera innesälj om prisuppdateringar
Tjänstens omfattning är heltid, 37,5 timmar per vecka, och din placering är på vårt kontor i Bromma. Du rapporterar till avdelningschefen, som du också har ett tätt samarbete med.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har som minst gymnasiekompetens och därtill ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. För att trivas hos oss krävs att du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp samt att du har en god initiativförmåga. Som person är du administrativt lagd och arbetar effektivt och strukturera och du trivs med att arbeta med problemlösning i ett högt tempo. Du brinner för att ge bästa service till kunder och leverantörer och du är en flexibel person som har förmågan att lösa varje unikt ärende på bästa sätt.
Rollen innebär att du har möjlighet att påverka, förändra och skapa nya processer tillsammans med kund, kollegor och närmaste chef. Det är därför viktigt att du stimuleras av sådana uppgifter.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Ström, rekryterande chef, på tfn 073-866 97 85 eller Anna Weibull, HR, på tfn 072-145 94 88. Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Tveka inte att söka tjänsten redan idag! Senast den 15 maj vill vi ha din ansökan.
Ingram Micro erbjuder dig att ingå i ett glatt och engagerat team. Du får möjligheten att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och framåt företag i en snabbrörlig bransch. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Bromma.
Sökord: Inköpare, Buyer, Inköpsassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Anna Weibull
072 145 94 88
HR Manager Michaela Pehrström
072 141 35 84