INGRAM MICRO SÖKER EN INNESÄLJARE

Arbetsbeskrivning

Ingram Micro är världens största distributör av IT-produkter och världsledande inom moln, mobilitet, logistik och tekniklösningar. Vi hjälper företag att förverkliga teknikens löfte fullt ut - och på så sätt maximera värdet av den teknik de tillverkar, säljer eller använder.

Med vidsträckt infrastruktur och fokus på moln, mobilitet, logistik och tekniklösningar, gör vi det möjligt för våra affärspartners att arbeta effektivare och mer framgångsrikt på sina respektive marknader. Inget annat företag levererar ett så brett och djupt spektrum av teknik- och logistiklösningar till företag över hela världen.

Ingram Micro grundades 1979, och tack vare vår roll som ledare och innovatör inom teknik- och logistiktjänster, har vi haft en stark tillväxt och rankas nu på 69 plats i Fortune 500®-listan.

Ingram Micro stöder global verksamhet genom ett omfattande distributionsnätverk genom Nordamerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Latinamerika och Asien-Stillahavsregionen.


OM TJÄNSTEN
Till vår Innesäljavdelning söker vi nu en serviceinriktad säljare som inte är rädd för att kavla upp ärmarna! Med telefonen som främsta redskap har du ansvar för att ta emot inkommande samtal och mail från våra återförsäljare. Du besvarar även frågor om produkter från IT-branschens starkaste varumärken. Genom att ställa rätt frågor och lyssna uppmärksamt på kundens behov arbetar du även med merförsäljning under pågående samtal. På Innesälj arbetar idag ett glatt och framgångsrikt team på 10 personer. Tillsammans med dina kollegor kommer du även att arbeta med utåtriktade säljaktioner där ni kontaktar våra återförsäljare och driver kampanjer.


Tjänstens omfattning är heltid, 37,5 timmar i veckan, och du rapporterar till vår innesäljchef. Du är stationerad på vårt kontor i Bromma.

DIN PROFIL
Vi söker dig som är en serviceinriktad och säljande person med ett genuint intresse för kundens behov. Du är nyfiken och ser möjligheter där andra ser hinder. Du bör vara van vid, samt drivas av, arbete i ett högt tempo. Intresse för IT-produkter är starkt meriterande, tidigare kundservicevana en fördel. Du har daglig mailkontakt med Backoffice-avdelningen som sitter i annan del av Europa, varpå du har goda engelskkunskaper i tal och skrift.

Egenskaper vi värdesätter särskilt är ansvarskänsla, koordinationsförmåga, stor noggrannhet och god förmåga att prioritera i ett tidvis högt arbetstempo. Därtill är du lyhörd och genuint nyfiken på kundens potentiella behov och kan anpassa samtalen därefter.

Ingram Micro erbjuder dig att ingå i ett glatt och engagerat team. Du får möjligheten att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och framåt företag i en snabbrörlig bransch. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Bromma.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Tina Jedenheim via mail: tina.jedenheim@ingrammicro.com. Välkommen med din ansökan, som vi vill ha senast den 17 juni 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Manager Anna Weibull
072 145 94 88
HR Manager Michaela Pehrström
072 141 35 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ingram Micro AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 3 juni 2016

Besöksadress

BOX 39 16493 Kista
None

Postadress

BOX 39
Kista, 16493

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024