OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder. På våra fem orter, som har öppet dygnet runt 365 dagar per år, tar vi mot dryga fyra miljoner samtal, svarar på ca 500 000 mail och möter kunder i sociala medier och via chatt. Vårt övergripande mål är Sveriges bästa kundmöten inom Kundcenter i vår bransch.
Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.
Om Kundcenter Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder och vi finns på fem orter i Sverige: Piteå, Östersund, Stockholm, Göteborg och Halmstad. Vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan och möter bankens privat- och företagskunder per telefon, i sociala medier och andra direktkanaler. Våra kunder blir allt mer intresserade av att kontakta oss därför söker vi nu drivna kollegor som vill arbeta som inhoppare med fokus på service. Du hjälper kunden med ärenden direkt eller guidar eller slussar kunden till kollega/specialist/ bokat möte. En stor del av arbetet handlar om att vara proaktiv, informera våra kunder om hur vi kan hjälpa till att skapa en trygghet i deras vardag och på så sätt leverera ett mervärde till alla våra kunder i Swedbank.
Om jobbet Då kundnöjdhet är vårt största fokus blir ditt uppdrag som kundrådgivare hos oss att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder. Du gör det genom att i varje möte agera proaktivt och föreslå nya lösningar som överträffar kundens förväntningar. Du kommer att hjälpa våra kunder med ekonomiska frågor som främst handlar om våra produkter och tjänster samt guida kunder i våra digitala kanaler. Det är viktigt att du i varje möte skapar ett förtroende som leder till långsiktiga relationer och till att kunden har en sund och hållbar ekonomi över tid.
Vi söker dig som kan jobba två stycken femtimmarspass per vecka. Vi har öppet mellan kl 07-23, så kvällspass kan förekomma. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att sitta på Furunäset i Piteå.
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Du kanske tidigare har jobbat med Vi har inget krav på arbetslivserfarenhet.
Möjliga nästa karriärsteg Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
Varför jobba med oss? Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö där du får många kollegor och ingår i ett team där alla hjälps åt. Vi arbetar för att göra kundmöten i världsklass där vi strävar mot gemensamma mål och där varje individuell prestation är viktig för verksamhetens framgång. Vi arbetar kontinuerligt med din personliga utveckling och förväntar oss att du är öppen, enkel och omtänksam och att du bidrar med positiv energi och delar med dig av dina egna erfarenheter till gruppen. Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Svensson
Markus Svensson
Ulrika Bergman
Evelina Jämtgård
Frida Östlund