Inhouse Manager till Forever Living

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

Forever Living Products Scandinavia AB är det största företaget i Skandinavien inom hudvårds- och kosttillskott baserade på växten Aloe vera. Den skandinaviska verksamheten omfattar förutom Sverige även Norge, Danmark och Finland. Forever Living Products Scandinavia AB är medlem i Direkthandelns Förening i Sverige, Norge och Danmark
Företaget sysselsätter tusentals återförsäljare i Skandinavien samt ett 50-tal medarbetare på huvudkontoret i Mölndal. Moderbolaget finns i USA och är världens största producent och odlare av Aloe vera.
Koncernen finns representerad i över 150 länder. Forever Living Products Scandinavia AB har fått många utmärkelser sedan starten, bland annat av Business Region Göteborg. Företaget har kreditrating AAA för långvarig och stabil kreditvärdighet och är miljödiplomerade sedan flera år tillbaka.


Arbetsbeskrivning / Work Description

Vi söker nu en Inhouse Manager. I din roll leder och planerar du det dagliga arbetet på vår kreativa avdelning som arbetar med att ta fram all form av kommunikativt material till våra återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du får ett personalansvar på 11 personer. Du rapporterar till Head of Communication.

Din profil / Your profile

Vi söker dig som är van att leda och planera arbetet för en kreativ grupp. Du är en inspirerande och driven ledare som har minst 5 års erfarenhet från att driva och planera kommunikationsprojekt. Du har erfarenhet av att leda andra samt utveckla arbetsprocesser. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbetat på en inhouseavdelning/marknadsavdelning.

Du pratar och skriver obehindrat på engelska
Goda kunskaper i Office programmen samt mycket goda kunskaper i MS project.
Vi ser att du har akademisk examen med inriktning mot marknad och kommunikation.

Vi söker dig som vill jobba på en arbetsplats där en positiv attityd och höga ambitioner är känne-tecknande. Du vill vara en del av ett dynamiskt team med höga målsättningar. Du tycker om att arbeta i en miljö där tidspress kan förekomma men där professionalism och ödmjukhet är ständigt rådande.
Som person är du professionell, tydlig, inspirerande och driven.



Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Rekryteringsprocessen kommer att pågå under sommaren. Tillträde enligt överenskommelse. Känns det här som något för dig? Ansök via länken senast 12/8. Intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Fritzon
0723505035
Erik Andersch

Karin Fritzon

Karin Fritzon

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 31-33, Göteborg
None

Postadress

Kungsgatan 31-33
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Head of Retail Team

Head of Retail Team

12 november 2024

12 juni 2024

Sortimentschef

Sortimentschef

15 maj 2024

Brand Manager - Marine Division

Brand Manager - Marine Division

17 november 2023