Inhouse Marketing Manager (föräldravikariat)

Arbetsbeskrivning

Är du en vass kommunikatör med ledarerfarenhet som gillar att jobba i en bred roll med mycket ansvar och varierande uppgifter? Skulle du dessutom tycka det vore roligt att jobba med marknadskommunikation hos en av Sveriges mest omtyckta digitala tjänster och välkända varumärken? Då kanske det är just du som tar över spakarna när vår Inhouse Marketing Manager går på föräldraledighet.
Om rollen
I rollen som Inhouse Marketing Manager på Hemnet är du navet för olika delar av Hemnets marknadskommunikation, främst mot affärspartners och inom företagskommunikation. Uppdraget innebär bland annat ansvar för all bolagets kommunikation mot en av de målgrupper som är allra viktigast för Hemnet - nämligen mäklare - och att säkerställa en transparent och tydlig marknadskommunikation kring produktutveckling, förändringar och nyheter. Inhouse-teamet ansvarar även för att planera och genomföra relationsbyggande aktiviteter och events, som webinarier och seminarier riktade till mäklare; Sveriges största bostadsgala Guldhemmet; liksom medverkan i olika branschgemensamma, interna eller varumärkesstärkande initiativ och events. Du ansvarar även för att driva olika projekt inom företagskommunikation, som exempelvis upprättande av årsredovisning.
Som Inhouse Marketing Manager har du personalansvar för två personer - en projektledare inom event och produktkommunikation, samt en produktkommunikatör/copy. Du koordinerar även externa resurser som exempelvis designers och andra innehållsskapare som arbetar på uppdrag av Hemnet.
Teamet är en del av Hemnets Communication & People-avdelning som ansvarar för PR, marknadsföring, kundservice, HR, kontor och rekrytering. Du rapporterar till Chief Communication and People Officer som du också arbetar nära i olika företagskommunikationsprojekt.
Vi söker dig som har:
Minst 7 års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring eller kommunikation, varav några år i ledande befattning med personalansvar
Goda projektledaregenskaper
Erfarenhet från att skapa kommunikation i nära interaktion med produkt- och/eller utvecklingsavdelning
Sinne för att skapa effektiv målgruppsanpassad marknadskommunikation, gärna B2B, för olika kanaler såsom nyhetsbrev, artiklar och sociala medier.

Vi letar efter dig som är:
En duktig kommunikatör och vass skribent
En engagerad, prestigelös och inspirerande ledare som ser var både du och ditt team behövs som bäst
Initiativtagande, driven och självgående

Hemnet agerar enbart på den svenska marknaden men är ett bolag med mångfald och många internationella kollegor. Mycket av vår företagskommunikation sker på engelska och därför är det meriterande om du både pratar bra men främst skriver obehindrat på engelska.
Vi erbjuder dig en plats i ett engagerat gäng med stort hjärta där våra olika bakgrunder och ansvarsområden skapar ett dynamiskt team där vi lär av och inspirerar varandra. Tjänsten är först och främst ett tidsbegränsat vikariat på 12 månader - men vi vill såklart inte utesluta en fortsättning om vi trivs tillsammans och möjligheter öppnar upp sig längst vägen.
När du kan börja? Så snart som möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemnet AB Stockholm
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 18 mars 2021

Postadress

Klarabergsgatan 60 3TR
Stockholm, 11121

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024