Inhouse- och webansvarig - Findus Foodservices

Arbetsbeskrivning

Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag.Vi har en bred produktportfölj, där djupfrysta produkter utgör den största delen av vår försäljning.På den nordiska marknaden säljer vi även kolonialprodukter som pastasås, majonnäs, marmelad och soppor.Våra produkter finns i livsmedelsbutiker i hela landet och vi tillverkar mat som serveras på restauranger, skolor, sjukhus etc. Vi har ett välkänt varumärke, internationell miljö, ständig produktutveckling och ett starkt kvalitetsmedvetande.Findus har en ledande position på den svenska marknaden, och försäljning i ett tiotal länder i Europa.Omsättningen 2006 var i Sverige 280 Miljoner Euro och totalt i koncernen 480 Miljoner Euro.Findus har ca 1900 anställda varav ca 900 är anställda i Sverige.<b>Retail Knowledge söker för Findus Foodservices räkning:</b> <h3>Inhouse- och webansvarig</h3> Letar du efter ett utvecklande arbete där du får utnyttja dina kreativa egenskaper i kombination med ditt intresse för marknadsföring?Då är du personen vi söker till Findus Foodservices!<b>Som Inhouse- och webansvarig inom Findus Foodservices </b> är du en del av det nybildade Kampanjutvecklingsteamet och rapporterar in till Kampanjchefen. Du är ansvarig för Findus Foodservices hemsida.Där fungerar du som en webredaktör och är ansvarig för att såväl ta fram innehållet som för att uppdatera innehållet på hemsidan.Målet är att skapa en mer interaktiv hemsida som är kundanpassad och informativ och som fungerar som en inspirationskälla.Till stöd för arbetet med hemsidan finns en byrå som står för den tekniska lösningen. Som Inhouse- och webansvarig är du även ansvarig för alla DM som skickas ut, såväl postala om elektroniska.Du fungerar som en inhouse reklambyrå till marknadsavdelningen inom Foodservices, främst åt Kampanjutvecklingsteamet men även åt Kategoriteamet och KAM:arna.Du arbetar som en AD och tar fram material baserat på riktlinjer från de olika teamen.Du förväntas även ta egna initiativ vad gäller förslag på typer av material och lay outer som kan vara aktuella.T.ex. ska det tas fram en årlig kalender och ett produktblad för alla kategorier.Du kommer att sitta med i olika projektgrupper och dina åsikter kring material och lay out kommer att vara värdefulla.Du har även ansvaret att ta fram säljande presentationer baserat på material från övriga organisationen.All kommunikation bottnar i en kunskap om kunden och hur köken använder våra och konkurrenternas produkter i matlagningen och på menyn. Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete på en marknadsavdelning med spännande produkter, ett välkänt varumärke och högt tempo.Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter på denna inspirerande och dynamiska arbetsplats. Din personliga drivkraft i kombination med din kreativitet är viktiga egenskaper.Du är en person som tar eget initiativ och som är handlingskraftig.Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i skrift.Vi söker dig som vågar tänka nytt och utmana. Vi söker dig som har erfarenhet från produktionsarbete inom reklambyrå eller inhouse byrå.För att söka tjänsten går du in på www.retailknowledge.se Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Irina Backman

Fredrik

Caroline Gimmerborn

Daniel Paulus

Anders Fischer

Sarah Björklund

Åse Sverinsson

Unn Telge Gunnarsson

Sophia Braunstein

Kristel Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 24 april 2008
  • Ansök senast: 30 maj 2008

Besöksadress

Riddargatan 12A
None

Postadress

Riddargatan 12A
Stockholm, 11435

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010