OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clarion Grand Hotel Helsingborg är ett av Helsingborgs ledande hotell med passionerade medarbetare. Hotellet ligger i centrala Helsingborg, har 158 härliga rum, en Japansk SPA avdelning samt konferensavdelning med 5 möteslokaler för 2-120 personer.
I hotellet ligger Restaurangen Kitchen & Table by Marcus Samuelsson. Clarion Hotels nya restaurangkoncept i samarbete med stjärnkocken Marcus Samuelsson. Menyn har influenser från New York och Manhattan mixat med lokala specialiteter och råvaror. Atmosfären är avslappnad och personlig, vi erbjuder våra gäster ”Fun Dining”!
Vi söker en passionerad Inhouse Sale and Meeting Coordinator till Clarion Grand Hotel i Helsingborg.
Du ska vara en ledare som vill göra det allra yttersta för att kundens event, konferens eller middag ska bli det bästa de varit med om! Du ska brinna för försäljning och var dag arbeta för och mot hotellets uppsatta mål.
Med personlig service ser du till att våra grupper får ett bemötande utöver det vanliga.
Jobbet kräver att du tar egna initiativ, kan jobba självständigt men även i grupp, vara en god förebild, se helheter och ta 100% ansvar. Positiv framtoning, JA-attityd och mycket energi är något vi söker.
Stort kundfokus, tävlingsinstinkt, noggrannhet och problemlösningsförmåga är egenskaper vi söker.
Bra kunskaper i engelska är ett krav då många av våra grupper är internationella.
En bakgrund inom Hotellbranschen, erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Datorvana samt att du brinner för försäljning är ett krav.
I tjänsten ingår bland annat följande:
* Ansvara för hotellets individuella bokningar, gruppbokningar samt event och konferensbokningar.
* Arbeta aktivt med merförsäljning, sälj är en mycket stor del av arbetet. Bidra till att skapa en god säljkultur på hotellet
* Uppföljning och säkerställande av Clarion Hotels Konferens -och Inhouse Sale koncept
* Kvalitetskontroll, utvecklings- och förbättringsarbete.
* Själv hålla i visningar av hotellet
* Återköpssamtal efter alla avslutade event på hotellet.
* Tätt samarbete och daglig kontakt med Revenue. Prissättning till grupper och event i samråd med Revenue
* Se till att rätt information och priser finns i hotellets bokningssystem.
* Prognosarbete
* Utbilda och säkerställa att frontpersonal kan bokning -och konferensrutiner.
* Ansvarig för alla hotellets event samt konferenser. Från förfrågan, bekräftelse, detaljplanering innan mötet. Under tiden gruppen är på plats på hotellet till uppföljning efter eventets avslut.
* Att finnas på plats när grupperna kommer, viss tjänstgöring sker även kvällstid och helger.
* Ansvarig för att följa upp fakturering av grupper samt att faktureringsrutiner följs.
* Ansvaring för att planera och följa upp detaljplaner för kommande veckas event i driftsmöte tillsammans med hotellets avdelningschefer.
* Du olanerar driften mycket i sammarbete med Welcome Office Manager och Housekeeping Manager.
Vi kan erbjuda dig,
* Fantastiska medarbetare.
* En professionell arbetsmiljö med spännande och varierande arbetsdagar.
* Ett jobb fullt av roliga upplevelser och gästmöte
* Möjligheter till personlig utveckling
* Lön enligt avtal
Du deltar i hotellets duty ordning och ingår i hotellets ledningsgrupp. Inhouse Sale and Meeting Coordinator rapporterar till Hotel Manager.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde den 10 augusti 2015 eller efter överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Levin
+46 42 380400
Anna Eklund
+46 042 380400
Andrea Larsen
+46 42380400
Rodrigo Castillo
+46 709999184