OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bygger Sveriges största kongresshotell i cityläge. Clarion Hotel Live i Malmö är en av Clarions största satsningar någonsin. Hotellet ska vara inbjudande för både skånebor och inresande från hela världen. Anläggningen kommer att ha 445 hotellrum. Kongresshallen kommer att ta 1500 personer och det kommer dessutom att finnas fyra konferensrum som tar 400 personer vardera. Malmös nya konserthall kommer också att vara en integrerad del av anläggningen.
Målet med Clarion Hotel Live i Malmö är att skapa en levande mötesplats där människor kan dela kunskap, idéer och kulturupplevelser. Den största fördelen är att hotellet, till skillnad från många andra kongresshotell, ligger väldigt centralt.
Mitt i Malmö slår vi den i den 2 maj 2015 upp dörrarna till Malmös nya helt unika mötesplats – Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hotellet är en del av den nya konsert och kongresshuset som totalt omfattar 55 000 kvm. Kongressdelen kommer att ta upp till 1500 personer, konserthuset rymmer 1600 åskådare och hotellet får runt 445 rum. Hotellet blir 85 meter högt, och på översta våningen byggs en skybar med utsikt över hela Öresund.
Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Live ska ha den mest passionerade personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fylla med passion som kan leverera en service utöver det vanliga. .
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Inhouse Sales Agent”
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Inhouse Sales Agent (ISA) rapporterar till Inhouse Sales Supervisor ( ISS)
I tjänsten ingår:
* Primär uppgift är att se till att hotellet alltid är så fullbokat som möjligt med hotell och konferensrum samt mat och dryck som säljs till rätt pris, rätt antal och vid rätt tillfälle.
* Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
* Skapa en säljkultur på avdelningen och hotellet. Vi är säljare och inte ordermottagare.
* Hantera samtliga grupp och konferens bokningar F&B.
* Kartläggning av förfrågan och behovsanalys av kunden vid bokningstillfället.
* Offertsammanställande och inbokning i hotelldatasystemet, Cenium.
* Ansvara för att samtliga bokningar, oavsett var de kommer ifrån, är kvalitetssäkrade. Vilket innebär kopplade mot rätt segment/ kundkort/ företagsavtal, rätt priser, med inlagda activities, styra in grupp bokningar mot respektive block med mera.
* Alla affärer skall registreras i säljstödssystemet, Superoffice.
* Följa upp och prioritera offerter, genomföra sannolikhetsbedömningar kring affären och aktivt arbeta med Pipeline Management. ISA har eget ansvar för sina affärer och rapporterar på Pipeline möten varje vecka vart affärerna ligger i processen.
* Avslut på affären i form av undertecknat bokningskontrakt med allt vad det innebär som tex avbokningsregler, proforma fakturering med mera och därefter lämnas kunden över till projektledare. Alternativt att vi tappar affären och att vi då vet eller tar reda på anledningen.
* Nära samarbete med projektledarna för att kunden ska få en smidig och bra upplevelse från början till slut.
* Nära samarbete med utesäljarna för effektivt, gemensamt, säljdriv.
* Går igenom ”to-do-list” från hotellsystemet och följer upp den mot inhouse sales.
* Administration och dokumentering av viktiga dokument för avdelningen.
* Att alltid vara behjälplig vid ”overflow” från individuella bokningen.
* Att aktivt ta del av information från DIS.
* ISA arbetar aktivt med merförsäljning.
* Ansvara för hanteringen av kampanjer, paket och presentkort.
* Ansvara för uppföljning och debitering av No Show.
* Ansvara för hanteringen av provisioner för individuella bokningar
* Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
* Aktivt delta på avdelningsmöten.
* Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
* Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
* Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
* Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
* Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
* Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.
Rekryteringsprocessen med audition, pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden september/oktober/november. Tillträde är under första kvartalet 2014. Den 17-18 november 2014 arrangerar Clarion Hotel & Congress Malmö Live södra Sveriges första Talangjakt - läs mer på www.malmolive.se och www.jobsatclarionhotels.com där samtliga lediga tjänster kommer att publiceras.
Varmt välkommen med din ansökan på länken nedan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Ek
+46 725868228
Miri Sumiq