Inhouse Sales Agent

Arbetsbeskrivning

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Med närhet till både Stockholm city, vatten och natur i den trendiga, men lugna och trygga stadsdelen Hammarby Sjöstad är Park Inn by Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad ett idealiskt hotell för både fritids- och affärsresenärer. Hotellet är beläget precis vid Hammarbybacken, (Stockholms enda skidbacke) och ligger en kort promenad från Lumabryggan där du kan ta båten till Södermalm, Djurgården och Nybroviken i Stockholm city. Vi erbjuder 178 ljusa och rymliga rum i flera rumskategorier. Trådlöst internet, frukostbuffé samt tillgång till gym och bastu ingår alltid i priset när man bor hos oss. Missa inte heller att åka upp till vår 15:e våning för att njuta av en av Stockholms bästa utsikter. Det är lätt och smidigt att ta sig till hotellet oavsett om du åker kollektivt eller har egen bil. Med kollektivtrafiken tar du dig enkelt till Ericsson Globe och Tele2 Arena på mindre än 10 minuter och till Stockholm City på 20 minuter. Park Inn Hammarby ingår i Ligula Hospitality Group AB.



Nu söker vi en stjärna till vår grupp- och mötesbokning.

Vi letar efter en engagerad person med ett stort kommersiellt driv. Du är nyfiken, social och har lätt för att knyta kontakter med så väl bokare som  gäster och kollegor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från både bokning och prissättning av möten och logi. 

Tjänsten har huvudsakligt fokus på försäljning, bokning och detaljplanering av grupp, möten och event, men även individuella bokningar. Du säkerställer att bokningarna blir korrekta och att information om bokningarna är tydlig och fullständig - du är spindeln i nätet och sköter planeringen och kommunikation med de andra avdelningarna.

Du är en kreativ, social, glad och flexibel person som löser det mesta med en ”Yes I can” attityd.

Kvalifikationer
* Erfarenhet inom försäljning och bokning av logigrupper, möten och event
* Är säljinriktad med stort intresse av att skapa goda relationer med gäster och kunder
* Har en tydlig administrativ ådra och kan arbeta noggrant, strukturerat och effektivt även när tempot är högt och har många skilda uppgifter
* Kunskaper i hotelldatasystemet Opera eller liknande bokningssystem
* Har god förståelse för prissättning av möten och logi
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Villkor
* Vikariat med goda förutsättningar till att övergå till en tillsvidareanställning.
* Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet passerar så vänta inte med din ansökan!
* Arbetstiderna är huvudsakligen på vardagar under kontorstid, med även kvällar och helger förekommer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gravis AB, Park Inn Hammarby
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024