OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Clarion Hotel Gillet
Vi som arbetar på Clarion Hotel Gillet brinner för det vi gör och har ett passionerat förhållningssätt till möten med människor. För oss är det viktigt med medarbetare som känner sig uppskattade, önskade och älskade. Vi känner lust och glädje inför att skapa resultat och driva försäljning. Vi är alltid hungriga på nya kreativa lösningar som skapar extraordinära gästupplevelser.
Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Nordic Choice Hotels har pushat innovation inom hotellmarknaden i åratal. Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?
På Clarion Hotel Gillet är vi ett härligt gäng som tillsammans erbjuder 161 hotellrum, 21 konferenslokaler, restaurang Kitchen & Table samt Selma City Spa - allt mitt i centrala Uppsala.
Vår konferensavdelning är en stor del av hotellets verksamhet där vi har möteslokaler med kapacitet för 2 – 200 personer. Till oss kommer företag och organisationer för dagkonferenser, utbildningar, kickoffer och styrelsemöten.
Vi söker dig med känsla för värdskap och hög arbetsmoral. Du behöver vara en god administratör samtidigt som du är social och brinner för gästbemötande. Du kommer ha många kontakter både internt och extert så social kompetens och kommunikation är viktiga delar i arbetet.
Dina talanger
• Det faller sig naturligt för dig att hålla en hög servicenivå och kvalitet i ditt arbete, så att gäster/kunder alltid bemöts på bästa sätt och får önskad upplevelse.
• Du har erfarenhet av konferens & gruppbokning
• Du är flexibel, lösningsorienterad och positiv samt har förståelse för att gästens önskemål och upplevelse är det viktigast i vårt arbete.
• Du är administrativ såväl som praktisk och har en förståelse för helheten i verksamheten.
• Du är noggrann och kvalitetsmedveten.
• Du trivs med att arbeta under eget ansvar och vågar ställa frågor och ta egna initiativ.
• Du är professionell både med gäster och kollegor.
• Du är stresstålig och klarar av att ha många bollar i luften.
• Du har säljvana och tycker att försäljning är service.
• Du har lätt för att samarbeta med övriga avdelningar och är en lagspelare.
• Erfarenhet av hotellsystemet Cenium är ett stort plus.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
I tjänsten ingår:
Som Inhouse Sales Agent hos Clarion Hotel Gilet har du en viktig roll med att hantera förfrågningar främst gällande grupper och konferenser. Vi önskar att du är full av kreativa idéer för hur vi fyller allt från hotellrum till mötes- och eventlokaler, så att vi tillsammans kan nå våra ambitiösa mål.
• Du arbetar på vår innesäljsavdelning där arbetstiden mestadels består av kontorstider. Helgarbete kan förekomma på konferensavdelning eller i hotellreception.
• Du hanterar grupp och konferensförfrågningar via telefon, mail och andra inkommande kanaler. Även hantering av individuella logibokningar och enklare spabokningar.
• Genom en grundlig behovsanalys syr du ihop offerter som passar både oss och kund bäst.
• Att följa upp och prioritera offerter samt aktivt arbeta med Pipeline Management.
• Att jobba proaktivt och målinriktat med återköp.
• Du kommer arbeta i nära samarbete med profitavdelning och hotellets revenue manager för att avgöra vilka affärer som är lönsamma för oss samt för korrekt prissättning.
• Du lägger in samtliga offerter och bokningar i vårt offert,- samt hotellsystem.
• Detaljplanering för kommande grupper och konferenser.
• Säkerhetsställande att all information finns korrekt i våra system och når övriga avdelningar på hotellet.
• Visst arbete kommer även ske i driften på konferensavdelningen. .
• Att arbeta aktivt utifrån vår vision att höja livskvaliteten för våra gäster och kollegor.
• Visningar av hotellet samt visst uppsökande säljarbete via telefon kommer även ingå i denna tjänst.
Vi erbjuder:
• 100% vikariat 1-1,5 år tills dess föräldraledig åter är i tjänst. Stor chans till förlängning, eller annan tjänst finns efter avslutat vikariat. .
• Arbete på andra avdelningar kan förekomma under vissa perioder.
• Du rapporterar till Inhouse Sales Manager
• Lön enligt gällande kollektivavtal
• Tillträde april 2023.
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefine Andersson
+46 18681800
Ulrica Lindros
+46 18681800
Daniel Tibell
018-681800
Susanne Boije Fredlund
Ulrica Lindros
Helena Miving
Helena Miving
+46 18681800