OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Jefferson Wells har nu den stora glädjen att förmedla en tjänst som säljkoordinator till ett av Sveriges största bolag! Har du en bakgrund inom sälj i kombination med administration så är detta en fantastisk möjlighet! Konsultuppdraget är planerat till 12 månader där du kommer att få ovärderlig erfarenhet! Intresserad? Sök asap!
Rollbeskrivning/arbetsuppgifter:
I rollen som Innesäljare kommer du att arbeta i ett kundteam som består av en säljare och applikationsingenjör. Du kommer att vara spindeln i nätet och utveckla ett brett kontaktnät inom ett stort globalt bolag. I kundteamet arbetar ni tätt tillsammans för att utveckla affären i sin helhet.
Huvudsakliga ansvarsområden
* Hantera daglig dialog per telefon med dina kunder för att i alla lägen säkerställa god förståelse för kundens behov
* Hantera kundens inköpsorder och leveransplaner
* Proaktivt följa upp kundens orderbok
* Hantera kundförfrågningar
* Ta fram och följa upp offerter mot kund
* Svara kunder på produktrelaterade frågor, ge logistiksupport, m.m.
* Stötta AccountManager(s) med att förbereda kontrakt och analysera säljstatistik
* Ständigt optimera logistikflödet
Kort beskrivning av avdelningen/teamet:
Du kommer jobba med ett härligt gäng innesäljare och ett supporterande team på totalt 25 personer. De är uppdelade i mindre team för att lättare jobba tätt, hjälpa och backa varandras kunder när någon är ledig/sjuk. Det är en öppenhjärtig och varm miljö där teamkänslan är stark. Både med det närmaste teamet och det säljteam man jobbar tillsammans med.
Din profil
* Du trivs i en nätverkande roll och har en god kommunikativ förmåga
* Du motiveras av att jobba tätt med kund och dina kollegor för att leverera kundnöjdhet
* Du har mycket god datorvana och goda kunskaper i SAP och Excel
* För att trivas här tror vi att du tycker om en kombination av försäljning, relationer och administrativa arbetsuppgifter
* Vi ser också att du behöver ha teknikintresse för att lyckas i denna roll
* Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete direkt gentemot kundoch kommunicerar obehindrat på såväl svenska och engelska i tal och skrift
* Högskoleutbildning eller annan relevant arbetslivserfarenhet är ett krav
Personliga egenskaper:
Samarbete är en självklarhet för dig och du förstår vikten av att varje medarbetare måste bidra på bästa sätt för ett lyckat utfall. Du har lätt för att prioritera ditt arbete och kan snabbt skifta fokus för att lösa de problem och utmaningar som uppstår. Vidare är du tydlig i din kommunikation samt professionell och förtroendeingivande i ditt bemötande.
Ansökan
Du ansöker via vår hemsida! Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du tekniska problem är du välkommen att kontakta vår växel!