Inhouse Sales Coordinator

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en möjlighet att få jobba i en energifylld miljö med att leverera värde till kunder och stötta nya affärer? Är du en person som trivs med att bygga och utveckla relationer, hantera diverse olika frågeställningar och samtidigt trivs med administrativa uppgifter?


Då ska du söka till vårt team i Göteborg! Vår marknad växer med nya spännande möjligheter och vi söker nu nya kollegor.



Inhouse Sales Coordinator
SKF Sverige

I rollen som Innesäljare hos oss på Industrial Sales Sverige har du ett brett ansvar och du blir en nyckelspelare för SKF - och en nyckelperson för de kunder du ansvarar för. Du arbetar i kundteam i nära dialog och samarbete med säljare samt applikationsingenjörer. Du blir en spindel i nätet i att supporta våra kunder och du kommer att utveckla ett brett kontaktnät både externt och inom SKF globalt.


Vårt mål är att stärka svensk industris konkurrenskraft och vi jobbar med kunder från tillverkningsindustrin samt eftermarknaden, i tätt samarbete med våra auktoriserade Distributörer i Sverige.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Daglig dialog per telefon och mail med dina kunder för att i alla lägen
säkerställa god förståelse för kundens behov
• Ta fram och följa upp offerter mot kund
• Hantera och följa upp kundens inköpsorder och/eller leveransplaner
• Ansvara och lösa olika typer av förfrågningar från kund eller internt, så som produktrelaterade frågor, ge logistiksupport m.m.
• Stötta Account Manager(s) med att förbereda kontrakt och analysera
säljstatistik
• Ständigt optimera logistikflödet för våra kunder och SKF


Du kommer att trivas här om du
Har tidigare erfarenhet av arbete direkt gentemot kund och kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du besitter någon form av eftergymnasial utbildning.


Har genuint intresse för att arbeta i team med kunder och vill bidra till nya affärer genom att lyssna in och analysera kundens behov. Som person är du strukturerad, disciplinerad och fullföljer dina arbetsuppgifter med en leverans som du kan stå för.


Du trivs med att jobba med administrativa uppgifter och samtidigt ser möjlighet till förbättringar i rutiner och processer.

Du tycker om att vara med där det händer mycket och kan hantera ett arbete där tempot bitvis är högt. Därtill är du kommunikativ, inger förtroende och är intresserad av att föra en tät dialog med våra kunder.

Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna som i alla lägen är beredd att omprioritera ditt arbete för att optimera supporten till våra kunder.


Vi värdesätter utöver ovan även:
• Du har lätt för att navigera i olika system och lär dig snabbt
• Goda kunskaper i SAP och baskunskap i excel
• Att du har erfarenhet inom området supply chain eller logistik.


Hos oss kommer du till ett positivt team där vi hjälper och stöttar varandra. Vi jobbar i en affärsdriven och kundfokuserad enhet med högt driv och framåtanda. Det finns goda möjligheter att lära nytt och växa inom organisationen.


Övrig information
För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Patrik Schultzén, Recruitment Expert på SKF EMEA, 031-337 12 70 eller på mail: Patrik.Schultzen@skf.com

Fackliga representanter
Johan Facht, AF, Tel: 724 68
Jonny Hilbert, Unionen, Tel: 721 55
Angelica Lindström, Ledarna, Tel: 719 83

Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och möter kraven är du välkommen att skicka in din ansökan (CV+ Personligt brev) genom att klicka på ”Submit” nedan senast den 21:e oktober 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SKF, AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 oktober 2021

Postadress

HORNSGATAN 1
GÖTEBORG, 41550

Liknande jobb


Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024