OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bygger Sveriges största kongresshotell i cityläge. Clarion Hotel Live i Malmö är en av Clarions största satsningar någonsin. Hotellet ska vara inbjudande för både skånebor och inresande från hela världen. Anläggningen kommer att ha 445 hotellrum. Kongresshallen kommer att ta 1500 personer och det kommer dessutom att finnas fyra konferensrum som tar 400 personer vardera. Malmös nya konserthall kommer också att vara en integrerad del av anläggningen.
Målet med Clarion Hotel Live i Malmö är att skapa en levande mötesplats där människor kan dela kunskap, idéer och kulturupplevelser. Den största fördelen är att hotellet, till skillnad från många andra kongresshotell, ligger väldigt centralt.
Mitt i Malmö slår vi den 2 maj 2015 upp dörrarna till Malmös nya helt unika mötesplats – Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hotellet är en del av den nya konsert och kongresshuset som totalt omfattar 55 000 kvm. Kongressdelen kommer att ta upp till 1500 personer, konserthuset rymmer 1600 åskådare och hotellet får runt 445 rum. Hotellet blir 85 meter högt, och på översta våningen byggs en skybar med utsikt över hela Öresund.
Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Live ska ha den mest passionerade personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fyllda med passion som kan leverera en service utöver det vanliga.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Inhouse Sales Manager”
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Inhouse Sales Manager (ISM) rapporterar till Director of Sales (DOS) och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Personal och arbetsgivaransvar för Clarion Hotel & Congress Malmö Lives hela säljavdelning – innesälj, individuell bokning, grupp och konferens. Vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning,
utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar i samråd med DOS.
• Har som primär arbetsuppgift och ansvarsområde att via inkommande affärer se till Clarion Hotel & Congress Malmö Live är så fullbokat som möjligt inom hotell, konferens, bankett och event.
I tjänsten ingår löpande arbetsuppgifter såsom:
• Vara en ambassadör och ansikte utåt för säljrelaterade frågor.
• Arbetsleda och utveckla såväl personal som det dagliga arbetet på avdelningen.
• Strategiskt ansvar för att optimera/koordinera hotellets totala försäljning inom alla segment och ge underlag för beslut inom försäljning till DOS och ledningsgrupp.
• Skall genom arbetet i hotellets avdelningschefsgrupp aktivt arbeta för att utveckla Clarion Hotel & Congress Malmö Live som helhet.
• Aktivt föregå som ett gott exempel inför alla kollegor, avseende EMB och Clarions sju ledarperspektiv.
• Fokus på att driva intäkter på grupp och konferens genom Pipeline management.
• Säkerställa att samtliga affärer säljs i samråd med Revenue så att vi säljer till rätt kund för rätt pris och rätt tidpunkt
• Säkerställa att samtliga affärer säljs i samråd med Channel manager så att vi säljer hotellet i rätt distributionskanaler.
• Ansvara för att samtliga inkommande förfrågningar hanteras inom max 24 timmar med högsta service nivå.
• Ta fram rutiner för avdelningen och ansvara för att dessa efterlevs.
• Ansvara för att våra offerter och bekräftelser lever upp till företagets ställda krav i form av korrekta avbokningsregler, priser och en offertsammanställning som lever upp till företagets image.
• Ansvara för att kundservice har de rätta verktygen för att sälja oss
• Ansvara för att vi tar betalt enligt uppsatta regler (voucher/ sign on file/ fakturaunderlag etc) och skickar ut proforma fakturor i tid
• Säkerställa att samtliga bokare/ innesäljare lägger in korrekt och adekvat information i hotelldatasystemet Cenium.
• Ansvara för att samtliga bokningar, oavsett var de kommer ifrån, är kvalitetssäkrade. Vilket innebär kopplade mot rätt segment/ kundkort/ företagsavtal, rätt priser, med inlagda activities, styra in grupp
bokningar mot respektive block mm.
• Ansvara för hanteringen av kampanjer, paket och presentkort.
• Ansvara för uppföljning och debitering av No Show.
• Ansvara för hanteringen av provisioner för individuella bokningar
• Ansvara för att företagets policys efterlevs som kreditpolicy, provisionspolicy , klädpolicy etc.
• Att vid behov operativt hantera inkommande förfrågningar.
• Skapa och bibehålla en säljkultur på avdelningen och hotellet. Vi är säljare och inte ordermottagare.
• Att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2.
• Att hela avdelningen löpande följer upp våra gästers synpunkter i Loopon.
• Verka för ett gott samarbete med drift och revenue/channel så att kunskap om hur vi skapar lönsamma affärer sprids till samtliga.
Rekryteringsprocessen kommer att pågå under maj 2014.
Varmt välkommen med din ansökan på länken nedan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Ek
+46 725868228
Miri Sumiq