OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Inhouse Sales Manager/Chef för vår nya innesäljsavdelning. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och brinner för att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Inhouse Sales Manager leder du avdelningen för Innesälj och säkerställer att vi skapar den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du leder och coachar ett team på cirka 3 personer, men som på sikt skall växa och bli dubbelt så många. Avdelningen Innesälj ansvarar för uppsökande försäljning och uppföljning av kund via mail, telefon och personligt möte.
Som Chef för Innesälj är du ytterst ansvarig för ditt teams arbete. Du stöttar, coachar och leder ditt team till att bli en starkt drivande och effektiv säljenhet genom att skapa de bästa förutsättningarna för en omtänksam kundupplevelse. Arbetsuppgifterna innefattar allt från att se till att vi har rätt systemstöd och processer till att aktivt coacha i samtalsteknik och arbeta fram mallar och verktyg för att möta kunden på bästa sätt. Du arbetar även operativt och stöttar dina medarbetare i speciellt svåra kundärenden. Avdelningen för Innesälj är en central del inom Hemfrid och det är mycket viktigt att bygga ett brett nätverk inom bolaget och bra samarbete mellan olika avdelningar. I rollen som Chef för Innesälj har du även ett tätt samarbete med avdelningen för våra kundrelationer. Du kommer bl.a. arbeta med:
- Leda och fördela arbetet i ditt team
- Förbättra arbetssätt, rutiner och processer
- Ta fram mallar och verktyg samt ”best practice” för att säkerställa att avdelningen arbetar enhetligt och på absolut bästa sätt
- Operativt arbeta med Hemfrids uppsökande försäljning och kunduppföljning via mail, telefon och personliga möten - med fokus på kund
- Leverera en omtänksam kundupplevelse
- Ansvara för speciellt svåra ärenden och stötta dina medarbetare
- Arbeta i linje med Hemfrids servicekoncept, fastställda strategier, mål, policys och rutiner
- Personalrelaterade administrativa uppgifter så som lönehantering, ledigheter och utläggshantering
- Ansvar för partner- och samarbetskontakter, avtal och uppföljning.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig med mycket hög social förmåga och som brinner för att skapa en god kundupplevelse. Du är kommunikativ, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Att du har en hög ambition och är resultatinriktad tror vi också. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Erfarenhet från liknande roll, gärna från större bolag
- Dokumenterad erfarenhet från att ha skapat processer, dokumentation och drivit igenom förbättringar
- Vi ser gärna att du tidigare har byggt upp en innesäljsavdelning eller motsvarande
- Tidigare erfarenhet från en roll som ledare
- Goda kunskaper i svenska och engelska
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Vi räknar med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och sociala aktiviteter.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020-års Karriärföretag och kvalat in som Mäster Gasell.
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson (HR-specialist) på jessica.magnusson@hemfrid.se alt Jörgen Lidvall (Head of Sales) på jorgen.lidvall@hemfrid.se
Om Hemfrid
Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 200 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår hemsida: www.hemfrid.se (http://www.hemfrid.se/karriar).
Välkommen till Hemfrid!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650