Inhouse Sales Manager till nya Clarion Hotel Sundsvall

Inhouse Sales Manager till nya Clarion Hotel Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Located in the center of Sweden, Sundsvall is the university city who will get a brand new hotel in 2021. A top hotel in Sundsvall in a “new” part of the city, which is still very centrally located and also right by the Selångers river.

The hotel will provide 270 rooms, restaurants, bars, rooftop terrace, spa and a large conference area, elegant and cosmopolitan with a tough edge. This Clarion Hotel should not just be a hotel. We will refine every detail and create meeting places that make life easier for the hotel’s guests. We chisel out a vibrant Living Room, a flexible and inspiring conference area, a restaurant that the guest wants to return to all hours of the day, a spectacular rooftop bar, an international spa and hotel rooms that create well-being and relaxation.

The roof bar’s design sparkles with polished brass details that meet a powerful base palette of limestone, smoked oak and a black ceiling. Gold-toned mirrors behind the bar and on the wall behind the site-built sofa create a warm background that reflect the view.


INHOUSE SALES MANAGER TILL CLARION HOTEL SUNDSVALL


I september 2021 slår vi äntligen upp dörrarna till spektakulära Clarion Hotel Sundsvall! Nu letar vi efter de mest passionerade och drivna ledarna som vill vara med oss på resan för att sätta hotellet på kartan som Sveriges nya destinationshotell.

Hotellet har 270 hotellrum och en flexibel möte & eventarena samt en bankettsal på 400 kvadratmeter. Restaurangen, den unika takterrassen, hotellets spa med Rooftop pool och vårt unika vardagsrum kommer att vara de naturliga platserna att hänga på - oavsett anledning. Vi älskar Sundsvall! Därför kommer vi självklart vara en del av Sundsvall och framförallt, Sundsvall ska känna sig som en del av oss.

Våra mål är skyhöga och du kommer mötas av ett team fullt av talanger och personligheter som varje dag går de extra stegen för att leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna i branschen! Är du en av dem?

Tycker du TrevPAR är ett alldeles magiskt ord? Drivs du av att skapa, förvalta och utveckla relationer?
Bra!

Relationer är absolut viktigast i business tycker vi. Förtroende förtjänar man och därav är det den bas vi bygger all vår verksamhet på. Därför söker vi nu en driven operativ Inhouse Sales Manager. En stark ledare med öga för kvalité, detaljer och upplevelser. Du kommer vara med och utarbeta ett helt ny produkt i Sundsvall och ingå i ett ledningsteam lokalt med andra ledare, där ni rapporterar till VD. I denna roll blir du den samordnande och drivande kraften i att dels operativt arbeta direkt mot gästen & kommer även arbeta mot våra längre strategiska mål. Du är kommersiell med stor operativ förståelse och drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Vill du bli en del av vår framtid i Sundsvall? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.

Inhouse Sales Manager ansvarar för att hantera alla inkommande affärer till verksamheten. Våra kunder är allt ifrån privatpersoner, grupper, företag och exempelvis event beställare, som alla letar efter en plats där de kan öka sitt interna och externa värde. Här blir du den kommersiellt och operativt samordnande kraften, som får våra gäster att just öka sitt värde!

I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter såsom:

• Huvudansvarig för all incoming, produktion och återköps bearbetning
• Arbetsleda och på sikt utveckla såväl medarbetare som det dagliga arbetet på avdelningen
• “Guardian of the brand” i produktionen av ex events, möten och sammankomster i hela verksamheten
• Strategiskt ansvar för att tillsammans med Revenue Manager att optimera & koordinera hotellets totala försäljning inom alla segment.
• Ta fram och presentera underlag för kommersiella beslut till VD och ledningsgrupp
• Driva utvecklingsprojekt inom avdelningen och för hela verksamheten
• Ansvara för att centrala resurser har de rätta verktygen för att sälja oss
• Samordning av kampanjer & paket samt lokalt ansvarig för Nordic Choice Club, vår centrala kundklubb
• Administrativt arbete i b la PMS, POS, CRM, Sales & Catering och CMS system
• Ansvara för att företagets policys efterlevs inom verksamhetsområdet
• Vid anställning presenteras fullständigt befattningsbeskrivning kring mandat och förväntningar
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell!

Rekrytering kommer ske löpande därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 15 maj 2021

Liknande jobb


Head of Sales

25 november 2024

20 november 2024

19 november 2024