InHouse Service Coordinator till företag inom Life Science

InHouse Service Coordinator till företag inom Life Science

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi dig som är en motiverande, självgående och är en teamplayer med förmågan att kunna hantera många uppgifter samtidigt. Du kommer arbeta hos vår kund som är ett framgångsrikt bolag som ingår i en av världens äldsta koncerner inom Life Science. De är verksamma i 64 länder och har 40 000 medarbetare världen över. Du kommer att vara en del av ett nordiskt team och din arbetsplats kommer att vara på det svenska kontoret i Solna. Tjänsten beräknas påbörjas i december/januari och pågå i ca 1 år med goda chanser till förlängning.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, betald semester, friskvårdsbidrag och tjänstepension enligt kollektivavtalet.


Arbetsuppgifter:
Som Inhouse Service Coordinator kommer du hantera inkommande förfrågningar via telefon och mail från externa kunder. Hålla koll på serviceaktiviteter och vara ett stöd för fältserviceorganisationen genom att svara på kundfrågor angående servicerelaterade frågor. I rollen är man ansvarig för att säkerställa en optimerad planering av Field Service Engineer, gränssnittet mellan kund och Field Service Engineer.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Svarar i telefon, tar meddelande och skickar vidare till inhouse-teamet gällande system som behöver service, leveranser som behöver spåras, beställningar som ska läggas eller om kunderna vill ha tag på en specifik person.
- Registrera arbetsordrar inför teknikernas årliga servicebesök av vattenreningssystemen.
- Samla in inköpsorder och faktureringsuppgifter efter utförda servicebesök och för serviceplaner.
- Stödja inhouse-teamet med lämpliga lösningar för att förbättra effektiviteten i fälttjänstverksamheten genom att koordinera/schemalägga arbetsorder för FSE:erna.
- Säkerställa dataintegritet med hjälp av CRM-verktyg efter vägledning efter Standard Operation Procedures.
- Dra fördel av kundinteraktioner för att föreslå tjänsteprodukter på ett kostnadseffektivt sätt som gör kunden helt nöjd med interaktionen.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och gärna eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att man har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som innefattar koordination, kommunikation och service. Det är meriterande om du har erfarenhet av Life Science. Kunskap av digitala plattformar, som Teams-möten, CRM-planering samt MS Office. Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med Salesforce. Vi ser att du är flytande i såväl i svenska som engelska, i tal och skrift. Meriterande med förståelse av danska/norska.

Som person är du organiserad och självgående. Du ska ha ett öga för detaljer, vara exakt. Rollen kräver att man är effektiv och disciplinerad. Man ska trivas med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Det krävs även att man är kommunikativ och kundorienterad.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024