Initiativledare/projektledare till myndighet inom finans

Initiativledare/projektledare till myndighet inom finans

Arbetsbeskrivning

Vi söker en initiativ- och projektledare till en stor offentlig myndighet För denna tjänst kommer du som initiativledare ha det övergripande ansvaret för att leda IT-utvecklingen inom verksamheten.
Du kommer ansvara, planera och leda genomförandet tillsammans med initiativets huvudinitiativledare och ditt utvecklingsteam. Beroenden finns ofta till andra systemområden och du ansvarar även för att planerar och koordinerar genomförandet i samverkan med dessa.

I rollen är du nära ditt utvecklingsteam och tar även ansvar för trivsel och att ditt team får förutsättningar för att genomföra den utveckling som finns i uppdrag. Rollen är utvecklingsnära och kräver bred teknisk kompetens och erfarenhet av att ha verkat som utvecklare samt tidigare erfarenheter av arkitekturarbete. Är du certifierad projektledare enligt IPMA är det fördelaktigt men inte ett krav för denna roll.

Det som krävs av dig för att klara av detta uppdrag är:
- Utmärkt svenska, både i tal och skrift
- Minst fem års erfarenhet av att leda IT-systemutveckling
- Flera års erfarenhet av att leda initiativ/projekt där en ny IT-lösning egenutvecklas
- Flera års erfarenhet av att leda agilt utvecklingsarbete
- Flera års erfarenhet av att arbeta strukturerat med uppföljning, analys och åtgärd
- Flera års erfarenhet av att ta fram tekniska lösningar
- Tidigare erfarenhet av att vara delaktig i ett arkitekturarbete samt ta fram lösningsbeskrivningar (integrationskartor som t.ex. SAD)
- Erfarenhet av att leda agila cermonier samt erfarenhet av att utveckla komplexa lösningar med många integrationer
- Du ska ha en mycket god ledar- och analytisk förmåga
- Du ska ha förmågan att vara strukturerad och att få saker att hända (dvs. du är ansvarstagande, lösningsorienterad och flexibel
- Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya och komplexa frågeställningar
- Du ska ha förmågan att kunna se helheten och förstå drivkrafter och behov i verksamheten, och därmed även kunna se problem och lösningar ur olika synvinklar
- Du har förmågan att arbeta strukturerat för att kunna skapa goda kontakter och nätverk

Denna tjänst är avsedd för heltidsarbete och erbjuder distansarbete. Denna tjänst har sin utgångspunkt i Sundbyberg, Stockholm.

Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Observera att ditt fullständiga CV ska skickas in på svenska.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


1 november 2024