OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett entreprenörsdrivet bolag söker vi en person som har erfarenhet av inkasso samt kundreskontra. Vår kund är ett relativt nystartat bolag som arbetar med finansieringslösningar inom bilbranschen.
Om rollen
I rollen som inkassoansvarig har man ensamt ansvar för kundreskontran samt all inkassohantering, administrerar felbetalningar och driver processer som gått till kronofogden. Kontakt med kunder och partnerbolag sker via telefon och mail och mycket av administrationen sker i Excel.
För att trivas i rollen är det en fördel om du kommer från en mindre organisation där du haft en bred roll.
Exempel på arbetsuppgifter utöver ovan:
▪ Ta ut data ur partnerbolagets system
▪ Regelbunden kontakt internt och externt
▪ Ta fram processer och sätta rutiner
▪ Sammanställa information i Excel
Är detta du?
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av arbete inom inkasso och kundreskontra samt trivs i en bred roll. Starka kunskaper i Excel är en fördel, likaså erfarenhet av arbete i ett mindre bolag i tillväxtfas. Som person bör du vara självgående, proaktiv och analytisk med stark affärsförståelse. Du är van vid självständigt arbete i högt tempo i en dynamisk verksamhet med fokus på leverans och prestation.
Vi svarar gärna på dina frågor
För frågor om tjänsten kontakta gärna Lisa de Verdier på lisa.de.verdier@talentsofsweden. Du är varmt välkommen med din ansökan, vi intervjuar löpande.
Sökord: inkasso, inkassoansvarig, kundreskontra, rekrytering, talents of sweden