OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inkassoguru @ FINQR - en del av Blingdalefamiljen👑
Vår vision är enkel! Vi vill hjälpa våra kunder att uppnå Ekonomi-Nirvana - ett tillstånd av konstant optimerad likviditet. Här kommer du spela en central roll som Inkassoguru.
FINQR-plattformen automatiserar, optimerar och analyserar kundfordringar. Vi täcker in hela kedjan med fakturering, betalning, inkasso och bokföring. Hittills har Inkasso varit en kompletterande produkt i vår plattform. Men nu sätter vi extra fokus på den och vill utveckla erbjudandet ytterligare. Som Inkassoguru kommer du vara ansvarig för att sätta och genomföra strategin för hur vi ska bygga ut och driva inkassoverksamheten framåt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
I din roll som Ansvarig för Affärsområde Inkasso hos oss kommer du att
- Ansvara för regelefterlevnad och som sakkunnig säkerställa att vi fortsatt agerar inom ramarna för god inkassosed
- Samarbeta med säljavdelningen som vår expert, representant och rådgivare i frågor om inkasso och kundanpassad best practice i ett automatiserat flöde
- Kartlägga och precisera vår position på inkassomarknaden och fastställa var vår utvecklingspotential finns
- Sätta strategin för hur vi fortsatt ska bygga upp, förädla och utveckla verksamheten inom inkassoområdet
- I samarbete med produktavdelning kravställa utveckling av ny funktionalitet inom inkassoverksamheten
- Bygga upp ett inkassoteam med effektiva processer och rutiner för att uppnå högsta möjliga successrate och lönsamhet
- Ta inkasso från att vara en kompletterande produkt i vårt produktsortiment till att vara en av de dominerande källorna till nya kunder och nya intäkter
Vi erbjuder dig:
Årlig Bonus samt möjlighet till tilldelning i Optionsprogram
Flexibla arbetstider & Work-life balance
Arbeta hemifrån upp till 50% av din arbetstid
Välj själv utrustning från den tillverkare du föredrar
Tjänstepension enligt gällande ITP-plan
6 veckors förskottssemester
Friskvårdsbidrag om 3 000 kr/år
Försäkringar & Årliga hälsokontroller
🏻♀️ Träna under arbetstid - allt från Zumba till Marathon
Betald parkering i anslutning till kontoret
Frukost & Fika - 10-knäckisen och 3-fikat är heligt hos oss
Häng med på regelbundna after works och happenings
Pingis til you drop in vår interna pingisliga
Team spirit - bli ev del av ett sammansvetsat team
Saas & Fintech - två av de hetaste branscherna på marknaden
Möjlighet att påverka och bygga något från grunden
Var med på vår globala expansion utanför Sverige
Stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen
En tydlig utvecklingsplan för dig som individ
Vem är du?
Vi tror att du är en av följande två profiler:
Du har utbildning inom Juridik samt minst 5 års erfarenhet av Inkassoverksamhet på nivå där du erfarit best practice ur både success- och lönsamhetsperspektiv,
eller
Du har annan eftergymnasial utbildning tillsammans med lång erfarenhet av Inkassoverksamhet där du haft en betydande affärsutvecklande roll och varit med och byggt en inkassofunktion. Du har förståelse för hur man uppnår best practice ur både success- och lönsamhetsperspektiv.
Oavsett profil så trivs du i en rörlig organisation med ett högt tempo, och drivs av att få vara med på en utvecklingsresa där du får vara delaktig i att bygga upp en organisation. Du är van vid att ta ägandeskap för ditt arbete, har förmågan att tänka kritiskt, är analytisk och ser nya möjligheter.
Om FINQR 🦙
FINQR - som är en del av Blingdale-koncernen - erbjuder en molnbaserad plattform för automatisering, optimering och analys av kundfordringar. Vi täcker in hela processen med fakturering, betalning, inkasso, krediter, bokföring och analys.
Vi fokuserar på att skapa en optimal upplevelse för både ekonomiavdelningen och gäldenärerna. På så sätt gör vi inte bara livet enklare för våra kunder utan också för deras kunder.
Genom att låta FINQR optimera och automatisera faktureringen får kunderna in pengarna snabbare, frigör värdefull tid, stärker kundrelationerna samt ökat översikten och kontrollen över kundfordringarna. Slutresultatet blir: bättre likviditet.