Inkassohandläggare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Arbetsbeskrivning
I rollen som inkassohandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkasso- och efterbevakningstjänster. Du kommer att fatta beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga faktura- och inkassoärenden per telefon, via mejl och i vårt inkassosystem Aptic.
Du följer hela processen från det att inkassokravet skickas ut tills ärendet är slutbetalat. Det innebär att du ansvarar för olika myndighetsåtgärder och / eller direkta uppgörelser med gäldenärer med ett ständigt fokus på att hitta en affärsmässig lösning för samtliga parter, vår kund, gäldenär och Global Inkasso AB.
I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
Dina dagliga arbetsuppgifter som inkassohandläggare består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för vår faktura, inkasso- och efterbevakningstjänst. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Detta görs genom att proaktivt och med hög grad av rådgivning hantera:
- Telefon, brev och mejlkorrespondens med kunder, gäldenärer och myndigheter
- Säkerställa efterlevnad av avtal, rutinbeskrivning, manualer, mallar och befogenheter
- Kvalitetssäkring och vara aktiv i förbättringsarbetet
- Ansvara för tilldelade inkassoärenden
- Upprätta olika former av betalningsuppgörelser
- Handlägga och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer
- Viss registervård i vårt affärssystem Aptic
Arbetet som inkassohandläggare hos oss på Global Inkasso AB ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du tycker om att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt.
Meriterande: har arbetat med inkasso och har goda kunskaper i affärssystemet Aptic.
Vad erbjuder vi?
- Ett företag som är i kraftig tillväxt och som står inför en spännande resa!
- Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor.
- Arbetstiden är kl. 8:00-17:00 måndag till fredag.
Start: omgående
Provanställning tillämpas.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan!
intervjuer sker löpande
Vill du veta mer om tjänsten?
Om du vill veta mer om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetsansvarig, Elin Malmberg Konstantara via email elin@global-inkasso.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: G Inkasso AB Österhaninge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Postadress

Dammliden 3 4TR
Österhaninge, 13769

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024